zondag 23 maart 2008

Wederopstanding

Vandaag is het pasen, 2 feestdagen in het kader van de opstanding van Jezus. Nou ja dat heeft het Christendom van gemaakt. Maar voor dat het Christendom er was was het een feest ter ere van het begin van de lente. In de lente komt alles weer te leven, de bomen gaan bloeien, lammetjes worden geboren en dat soort gedoe in kader van nieuw leven. Omdat het pasen was vond ik het wel toepasselijk om in het kader van de wederopstanding weer flink te gaan trainen. Het werd ook een pittige training op de eerste paasdag, de koudste sinds 40 jaren. Dapper zette ik door, want tja een wederopstanding is geen een makkelijk af gegaan denk ik. Het begon te regenen en daar hou ik niet zoveel van, nou ja mijn gehoorapp houden er niet van. Dus moest ik zonder stereo verder. Dat was op zich niet zo erg want het waaide hard en ik had de wind tegen. Daarna begon het wel heel hard te regenen, net alsof of iets mij het extra moeilijk wilde maken, want tja een wederopstanding doe je niet zo maar effe. Met al die regen en wind vond ik het wel welletjes en besloot de route lichtjes in te korten en een soort cross in het Drevenerbos te doen. Daar beschut door de bomen was het lekker lopen, maar de ondergrond was nat en zompig door al het regen. Dit maakte het extra zwaar, de kuilen en ander onevenheden ontwijkend liep ik 3 rondjes door het bos, Na die rondjes was ik totaal bemodderd en nat en vond ik het voor de wederopstanding wat het lopen betreft wel voldoende. Langzaam maar zeker kom ik weer terug, maar heb zelf wel meer dan 2 dagen nodig om terug te komen........................

Geen opmerkingen: