zondag 14 oktober 2007

De zondag

Vandaag is het zondag en dat zal de meesten van ons niet ontgaan zijn. In Groningen was het niet zomaar een maar DE zondag van het jaar. Nee Sinterklaas is er nog niet en ook geen gratis koopzondag. Vandaag was het de vier mijl van Groningen. Een afstand van ruim 6 kilometer van Haren naar Groningen. Een thuiswedstrijd welke ik voor de 8ste keer ging lopen (zo effe uit het hoofd) De afstand ligt me totaal niet, veel te kort en veel te vol met mensen, maar ja als een soort van plichtsbesef loop ik altijd nog. Maar ik liever 42, dan een 4 mijl maar goed. Daarom liep ik naar de start, en omdat mijn huis ongeveer zn 1000 meter van de finish vandaan is liep ik de afstand dus 2 keer. Het was vandaag schitterend loopweer, met 17 graden was het voor vele lopers al behoorlijk warm. De vier mijl staat voor een begin, het begin van een nieuw iets. Voor mij was het ook want de vier mijl was immers mijn eerste wedstrijd. Na die wedstrijd ergens in de vorige eeuw volgenden er nog vele. Je kan stellen dat de vier mijl echt iets voor beginners is, en dat kan je eigelijk ook wel zien. Veel schooljeugd wat via school mee doet, en de absolute beginners. Beide groepen hebben zich min of meer voorbereid, hebben schoeisel aan wat je weinig doet denken aan hardlopen. Maar toch staan ze er met 17.500 man en vrouw aan de start. Zelf zal ik vandaag lopen met een persoon die voor het eerst zich waagde aan de vier mijl, helaas lag onze tempo te ver van elkaar om gezamenlijk te kunnen door blijven lopen. Na 1 km ben ik voor mij zelf gaan lopen, waarbij het oppassen geblazen was want er was veel schooljeugd om te ontwijken. Deze lopers in spe moeten het nog leren, en veel van hun gingen kriskras over het parcours. Gelukkig schopte ik geen van die lopertjes ondersteboven. Ik liep lekker en besloot ook zo te blijven lopen. ondertussen genietend van al die mensen langs het parcours. Volgens Noordnieuws waren er ruim 90 000 mensen langs de kant. Op een rustig tempo liep ik naar de vismarkt waar veel mensen zich stonden te vergapen aan het lopers volk. Dit jaar geen Pr maar ja het kan ook elke keer kaviaar zijn………

Ach met 33,24 ben ik al wel tevreden.

Geen opmerkingen: