woensdag 31 oktober 2007

Quote 5000???

Het zit me deze week niet mee wat tijdschriften betreft, want na een paar keer contacten met de uitgever van mijn favoriete hardloopblad heb ik die nog steeds niet mogen ontvangen. Maar ja zoals beloofd valt die morgen op de mat dus nog 1 avondje onrustig slapen. Wat mijn verbazing of beter gezegd de teleurstelling nog groter deed worden was het feit dat ik alweer niet in de Quote 500 sta!. Daar had ik natuurlijk wel een beetje op gerekend want met een fulltime baan mag je eigenlijk zoiets wel verwachten. Maar ja helaas pindakaas voor mij ik was vergeten dat het de bal der rijken is. Als rijkste bekende Nederlander staat John de Mol op een 13de plaats. Dat is netjes van hem moet ik zeggen want hij heeft recentelijk de plan nogal misgeslagen met zijn Talpa drama. Maar ja financieel leeft de Mol nog steeds! Ik denk dat hij in een vlaag van blijdschap al de Quotes500 bij de sigarenboer opkoopt en ze dan op elk zichtbaar plekje in huis neerlegt. Het zal me dan ook niets verbazen dat hij dit weekend wat mensen uitnodigen die er net buiten die 500 vallen, alleen om het gevoel van euforie of misschien zelfs wel een stijve van te krijgen. Misschien nodigt hij mij ook wel uit, ik hoop het niet want Groningen moet thuis spelen en heb natuurlijk ook geen zin om het spelletje van de mol mee te spelen want zo blind ben ik ook niet. Eigenlijk is z'n list te gek voor woorden, dat daar tijd en geld aan besteed wordt om zoiets op te stellen.

De rijken onder ons maken zichzelf lekker en wijzen hun vrienden en andere rijken er op dat ze een paar plaatsen hoger staan dan zij, lekker puh!!!!. Intussen bedenken ze allerlei trucs om volgende jaar weer een paar grote stappen hoger in de lijst te komen. Geld is leuk om te hebben, en de meesten moeten er hard voor werken maar het is niet alles. Ik denk dat er beter een lijst gemaakt kan worden met de Quote500 van gulle gevers aan '' echte '' goede doelen. Dan krijg je denk ik een heel andere lijst, dus blijf ik maar braaf geven aan die ouwe man van het leger des heils. Maar ja z n lijst zal het nooit halen, want ten eerste zijn er niet zoveel gulle gevers en ten tweede is het niet stoer als je bij een diner vertelt dat ze met jou geld een stel hongernegers hebben gered. Nee geld daar draait het allemaal om geld..De familie Brennikmeijer staat al jaren op numero uno, en daar moet heel wat gebeuren voordat die familie ooit van 1 verstoten wordt. Zelfs Beatrix staat onder hun, dus wie is nu eigenlijk de baas in het land? Misschien dat Jannes het lukt want die komt vaak zomaar uit het niets op 1 binnen, weliswaar in de muzieklijsten maar ja de eerste plaats is toch de eerste plaats toch?.

Trouwens enig idee op welke plaats Holleeder staat????????

Geen opmerkingen: