maandag 1 oktober 2007

Lieve Ayaan

Eindelijk ben je weer terug op Nederlandse bodem, nadat Rita afgezet werd was het wachten op jou terugkomst. Al die tijd moest ik het doen met jou foto, die ik trots naast Che Guevara en Nelson Mandela heb hangen. Maar je bent best wel een beetje flauw want je hebt me helemaal niet geschreven, en ook niet eens een belletje gedaan dat je terug kwam. Dat valt me best wel tegen. Natuurlijk wilde je het geheim houden want niet iedereen zit te wachten op je terugkomst. Die ene meneer met dat rare haar wilde zich vastketenen aan de deur van het vliegtuig zodat je er niet uit kon als die het geweten had. Misschien is het daarom ook beter zo dat je niets gezegd hebt, want stel je voor dat het uitgelekt was, dan stond half Nederland je bij Schiphol op te wachten om je als een soort heldin binnen te halen. Bij het zien van die mensenmassa preekte je over revolutie en stond het land weer ouderwets in rep en roer. Maar ja ondanks dat je me het niet verteld heb ben ik blij dat je er weer bent. Ik denk dat je anders niet gekomen was, en dan had je undercover met Sinterklaas stiekum het land moeten binnen varen. Nou dat lijkt me ook geen pretje, vooral niet omdat de Sint dit jaar in Frysland aanmeert. Dan heb je voor je het weet Wiegel aan je aan zitten. We gaan snel maar effe een wijntje doen en dan mag je me alles vertellen wat je daar aan de overkant allemaal beleeft hebt, wat je het meest gemist hebt en misschien kan je ook vertellen of die Amerikanen inderdaad zo dom zijn zoals ze lijken. In het begin leek het zeker echt toppie, beveiliging zoals die van de president, en haast al een sterrenstatus, en de een na de andere prominente weet ik veel wat voor lid kwam je opzoeken. Maar ja dat was het begin, toen het nieuwtje van Ayaan eraf was zat je vast alleen te kniezen in zn safehouse, helemaal alleen als een soort Remi en zelfs contact met de milkman was uitgesloten. Daarom was je vast wel blij dat de doekoe op was voor de beveiliging. Nu zit je hier weer, weer even wennen denk ik, wennen aan de koffie, pindakaas, drop en zeker aan de mensen hier. Zoals gezegd we doen snel even een wijntje.

Ps: kijk je wel uit voor Rita, die loopt tegenwoordig los, en je weet wat ze zeggen over loslopende……..

Geen opmerkingen: