zondag 2 december 2007

Bruce is Magic!

Afgelopen zaterdag was het eindelijk zover, Bruce ging optreden in de Gelderdrome. Het was een dag uitgesteld maar zaterdag was hij toch fit genoeg om er voor te gaan. Naar tig keer nog op teletekst en internet hebben gekeken liep ik naar het station om me te laten treinen naar Arnhem. Heen was niet zo moeilijk terugreis had ik me nog niet druk over gemaakt. Een schone onderbroek, tandenborstel en tandpasta ging mee in de tas. Ik had immers alle tijd. De NS was keurig op tijd en dat mag ook wel een wonder heten. De treinen waren oud en smerig waardoor je toch af ging vragen waarom het zoveel moet kosten. Tegen vieren was ik in Arnhem, en besloot op het station nog effe wat eterij bij burger king te scoren. Gelukkig kom ik er niet vaak, en toen ik er stond wist ik ook waarom ik dat nooit kwam. Slome lui achter de balie en het eten was gewoon niet om te eten. Lauwe kipburger, en bleke friet wat al heel lang geen daglicht gezien had. Maar ja had wat binnen, en daar ging het om toch? Met de pendelbus liet ik me vervoeren na het Gelderdrome waar ik na een rit van 5 min was. Rond half vijf was er al een behoorlijke drukte. Voor de veld ingangen stonden al lange rijen, en wat ik van de mensen gehoord hadden stonden de eersten er al sinds vanmorgen 10 uur! het publiek varieerde nogal, van jong tot wat ouder. Er stond een stevige koude bries om het stadion. Rond zes uur was Arjan met zijn vrienden te plaatse gekomen, ik had op ze gewacht zodat we gezamenlijk naar binnen konden gaan, want met 30.000 man vindt je elkaar niet zo weer terug.




We stonden op een aardige plek, helaas niet helemaal vooraan maar dan had ik vanmorgen al in de rij moeten staan. Rond 8 uur begin het concert en de Bruce begon meteen goed! Na het concert gister afgelast werd door ziekte stond hij er nu wel weer gewoon, van de flinke verkoudheid was gisteravond een beetje van te merken maar ja het was al toppie dat hij er stond! Als vanouds wist hij de hele Gelderdrome in vervoering brengen met een mix van oude en nieuwe nummers. Ik heb genoten en velen met mij! Door de sfeer en de muziek was het niet merkbaar dat ik pijnlijke voeten kreeg, want had vanaf die middag geen minuut gezeten. Wat een verrassing was dat Bruce ineens met het nummer '''Tunnel of love '' kwam, de Tunnel of love tour in 88 was mijn eerste concert van hem en die staat me nog steeds bij als meest gedenkwaardige concert ooit meegemaakt. Gelukkig had ik de hele week al de nieuwe cd beluisterd zodat ik aardig de teksten kende van de nummers. Af en toe galmde het wat in de Gelderdrome maar ja dat mocht de pret niet drukken, De grote verrassing was toch wel het verhaaltje over Sinterklaas wat the boss hield, hij had een of ander sinterklaaspop gekregen en dacht waarschijnlijk dat het een soortig kerstman was. Daarna zong hij (en wij) SANTA CLAUS IS COMING TO TOWN. Dat was hij op dat moment zeker, zijn nummers strooide hij samen met the E streetband als snoepgoed over ons uit! Een ware kerstman dus! Intussen genoot ik van het concert, American land is ook een geweldig nummer wat de hele zaal in vervoering bracht.





There's diamonds in the sidewalk the gutters lined in song
Dear I hear that beer flows through the faucets all night long
There's treasure for the taking, for any hard working man
Who will make his home in the American Land
Who will make his home in the American Land
Who will make his home in the American Land



En plots was het geweldige concert voorbij, Bruce en zijn band (welke de meestal al rond de 60 zijn) hadden iets meer dan 2 uur achter elkaar gespeeld, maar ineens was het voorbij. The boss riep nog van tot volgende jaar juni!, en dat was het, van hem was ik gewend ruim 2, 5 uur spelen en vaak nog meer. Een beetje verward van het geweldige concert en de afloop er van liep ik samen met AJ het Gelderdrome uit. Snel de bussen in en voor ik het wist zag ik de Euroborg in de verlichting vanuit de trein.....

Tja heb dit toch maar mooi effe beleefd!!!!! of ik in juni ook naar Arena ga weet ik nog niet, het geluid is er bagger en eigenlijk hadden ze een betere locatie moeten uitzoeken wat de Arena is Springsteen onwaardig!!!


Playlist Gelderdrome 1-12-2007
01. Radio Nowhere
02. No Surrender
03. Lonesome Day
04. Gypsy Biker
05. Magic
06. Reason To Believe
07. Candy's Room
08. She's The One
09. Livin' In The Future
10. The Promised Land
11. Darlington County
12. Tunnel Of Love
13. Night
14. Devil's Arcade
15. The Rising
16. Last to Die
17. Long Walk Home
18. Badlands
19. Girls in Their summer Clothes
20. SANTA CLAUS IS COMING TO TOWN
21. Born to Run
22. Dancing in the Dark
23. American Land

Geen opmerkingen: