maandag 17 december 2007

Ik kerstkaart, jij ook?

Kerstkaarten zijn dit jaar vooral klein, klein is de mode. Tenminste als ik af mag gaan op de 2 die ik tot nu toe ontvangen heb. Waarom zijn ze zo klein?, kan er duizenden redenen voor bedenken, misschien wel omdat ik hem dan niet kan vinden met mijn kleine koker. Misschien was het wel een of ander rtltrut die op tv riep dat klien in de mode is, Maar logischer zal zijn dat het gewoon klein is omdat ze gewoon klein zijn gemaakt dat je er niets op hoeft te schrijven. Ik zit al dagen te bedenken van zal ik dit jaar wel of geen kaarten sturen, ga ik ook weer mee in de meute van kerstkaarten sturen. Zal ik ook een van de verantwoordelijken zijn die de postbode een heus kerstburnout bezorgt? Tenminste als ik het via de '' echte ' post verstuur want via de mail kan natuurlijk ook net zo goed. Maar ja wat zat je dan op een kaartje. Voor sommigen is het wel duidelijk zoals voor oma met haar gebroken heup, want dat volstaat met een kreet namelijk; HOU VOL !, of nait soezen, door broezen!. Maar wat zet je nu op een kaartje voor Ron de rukker, geef je hem links van de ranzigste viezeplaatjessites die je kan vinden, of zet je er simpel neer van, je rechterhand is je beste vriend met kerst? Mag ik dan in alle eerlijkheid een kaartje terug verwachten? Waarschijnlijk zal hij maar al te blij zijn met de links. Waarschijnlijk stuurt hij me eentje terug met de tekst '' sla de rechterhand aan je zelf lul '' . Het leukste zijn de standaard kaarten met de standaardtekst van'' we moeten snel eens afspreken '' \Van een aantal mensen hebben ik al jaren die tekst, en evenzoveel jaren blijft het erbij. Druk druk druk?, nee gewoon geen zin, want schijnbaar heb je elkaar toch niets te vertellen. Maar waarom die tekst?, om je schuldgevoel af te schrijven?, of gewoon omdat je niets beters weet te schrijven?. Voel je je aangesproken?. Ja?, dat is leuk ik ook, nou ja een heel klein beetje dus niet zoveel als jou. Ik zet die tekst ook doodleuk op een kaartje, en die jaren er op ook. Is heel makkelijk , het schrijft makkelijk en je hebt altijd wel iemand waar je aanstaande jaar een afspraak mee kan maken toch? We verschuilen ons achter drukte en nog eens drukte, maar is het wel zo? Groningen ligt namelijk erg ver weg, en vanuit Groningen ligt Amsterdam of Rotterdam nog verder weg. Ik krijg ook kaarten vanuit de andere kant van de wereld, en die lui zijn slim, die hebben nooit op het kaartje gezegd dat we eens snel moeten afspreken, niet omdat ze het niet leuk vinden maar gewoon omdat Groningen een tering end zwemmen is vanaf Paramaribo. Kijk die hebben een legitieme reden en helemaal als je niet kan zwemmen. Ik denk dat we eens moeten ophouden met allerlei loze kreten op kerstkaarten te schrijven. Vanaf nu is het ook daadwerkelijk binnenkort afspreken en is het ook daadwerkelijk ik hou van jou en jij van mij dushi/booy en anders schrijf je maar niets op het kaartje. Dan volstaat gewoon je voorletter(s) en achternaam alleen, want als je elkaar niets te zeggen heb volstaat dat gewoon. Dan is het beter geen kaart te sturen want stel je eens voor dat de postbode.................

Morgen maar eerst eens kaarten zoeken...................................

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een pràchtig commentaar... ik volg je volkomen Roger!
Blij je log te leren kennen, lijkt me interessant...
http://gerdayd.web-log.nl/

Anoniem zei

Hier ook elk jaar die tweestrijd... Wel of geen kaartjes... Dit jaar besloten het tot een beperkt clubje te houden...

Het vervelende vind ik dat het zo'n verplichting word... En als ik dit jaar aan tante mien geen kaartje stuur krijg ik er volgend jaar ook geen 1... Of als ik Ome Willem dit jaar wel een kaartje stuur en hij mij niet, krijg ik na de kerst alsnog een kerstkaart... ( de postbode zal wel te langzaam gelopen hebben )

Nee doe maar gewoon.. Doe je al gek genoeg!!!

En als ik je graag een kaartje wil sturen, hoeft het niet persee kerst te zijn !

Liefs Daan ( www.nannoe.web-log.nl )