donderdag 17 januari 2008

Gewichtig


De marathontraining is nog niet begonnen, maar voor ik weer fatsoenlijk een marathon kan lopen moet er nog heel wat gebeuren. Dat was wat me het eerste binnen schoot toen ik op de hardloopafdeling van Intersport rondliep. Niet dat ik er iets nodig was maar ja uitverkoop en dan ben je al snel geneigd om effe te gaan kijken. Mijn aandacht ging uit naar een halterstang met daarbij behorende gewichten. Een sterke gespierde bovenlichaam zorgt ervoor dat het lopen ook lekkerder gaat. Met die stang in de hand zag ik me als een gespierde griekse atleet over de zware stranden van Zeeland lopen net of het een fluitje van een cent was. Uit deze mijmering gekomen besloot ik de stok en wat gewichten mee te nemen. Maar ja hoeveel gewichten neem je mee? 2 keer 5 kilo is natuurlijk niets want dat zijn maar 2 x 5 pakken zout van 1 kilo. Heel stoer vroeg ik of er geen zwaardere gewichten waren, ja die had je natuurlijk wel 15 en 20 kilo. Dat klinkt natuurlijk helemaal stoer en ergens in de toekomst zag ik mij zelf als een witte BA (a-team) Maar aangezien ik met het spul naar huis moest lopen nam ik er 4 gewichten van 2,5 kilo erbij, en dat ging dus nog bov en op die 2 van 5 kilo. Tja als je goed hebt opgelet vroeger op school heb al snel door dat het met elkaar 20 kilo is. Ach 20 kilo zie ik me daar nog denken, das is toch niet zoveel? Maar ja ik was wel lopend en de stang woog ook zijn deel. Van de winkel naar huis is ongeveer 15 minuten lopen maar man ik heb het gemerkt hoor!. Ik was in het noorderplantsoen en voelde al mijn verloren gewaande spierballen terugkomen, gelukkig maar dacht ik bij mij zelf ik heb ze nog. Nou van het stukje lopen met al die gewichten heb ik mijn lichaam al weer lekker mee getraind, want ik voelde echt elk spiertje in mijn bovenlijf. S avonds wilde ik het nog gaan uitproberen, maar dat is niet gelukt het enige wat ik aan gewicht heb gedragen is dat van het boek wat ik in bed aan het lezen ben......

Geen opmerkingen: