zondag 20 januari 2008

Modderbad




Vandaag was het dan zo weg, de eerste Safarirun van Chatnrun. Chatnrun is DE website voor de hardloper. Het is eigenlijk een forum voor en door de hardloper zelf. Omdat de site alweer 5 jaar bestaat en dat niet ongemerkt voorbij wilden laten gaan werd daarom deze mooie loop georganiseerd. Rond 12-ven toog ik samen met Henk richting Arnhem, Omgeving van Arnhem is mooi, en zeker als je hardloopt was het dan ook in de bossen bij burgers zoo te Arnhem. Er was een parcours uitgezet van 5 km en je kon dus 5,10 en 15 km lopen. Van te voren had ik me opgegeven voor de 15 km. Het had de afgelopen dagen flink geregend waardoor het parcours op sommige stukken een modderbad was geworden, daarom besloot de organisatie tot het verleggen van het parcours. Ik vond alles wel best, en als het echt niet wilde zal ik gewoon bij de 10 km uitstappen zo simpel. Door dat er iemand niet kwam opdagen met de tenten was er slechts 1 tent beschikbaar voor de kleine 400 lopers, maar dat mocht de pret niet drukken. De ondergrond sompte van de nattigheid. Na omgekleed te hebben en beetje kletsen met andere runners was het tijd om te beginnen.

Het startschot klonk en begon rustig aan te lopen. Liet bijna iedereen voorbij gaan, en die zal ik ook niet meer inhalen. Het eerste stuk ging nog wel, daarna kwamen de bomen en stronken in het pad, dat was best link in gedachten zag ik me er al liggen met zware koppijn. Na dit moeilijke stuk dacht ik dat ik op een makkelijk ondergrond liep en maakte wat snelheid. In een halve seconde lag in op de grond in de modder. Het was gladder dan ik dacht maar gelukkig doet modder geen pijn. Na het modderige gedeelte kwam er een stuk wat verhard was, of tenminste daar leek het op, dus ik zette mijn diesel in zijn twee en jawel valpartij nummer 2. Het is jammer dat men geen camera droeg want dit was zeker een moment voor de leukste thuis. Maar goed een echte boer geeft nooit op en liep lachend verder. Een stukje later het zal zn 500 meter zijn geweest ging ik weer onderuit in een modderige stuk. Tja een ezel stoot zich geen 3 keer aan dezelfde steen dus was het al duidelijk dat ik geen ezel ben in elk geval.

Nu pas ging ik de tweede ronde in met een tijd die ver boven mijn kunnen lag, voor mij zag ik niemand meer lopen, even dacht ik roodkapje te zien maar later bleek het een van de EHBO te zijn. Rustig liep ik verder om niet weer te vallen, schuw keek ik om me heen of ik de grote wolf of een losgebroken Bokito zag. Toen ik bijna weer bij de start was voor de 3de ronde besloot ik te stoppen, want bomen, stronken en modder is niet echt mijn ding. Na afloop was er nog een feestje van de site in het dierenpark, een bijzondere locatie, door de bush baanden we ons een weg naar het frisse biertje. Daarna bleef het nog lang gezellig in het dierenpark Ondanks het slechte lopen zelfs nog wat gewonnen met de loting, een boekje over jawel hardlopen


Grote groep runners bij elkaar....

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Een schitterende dag ondanks het toch wel zware parcours. Heb erg mn best gedaan om niet te vallen en dat is gelukkig gelukt. Net als jij vond ik het na 2 rondes ook mooi.

Mooi boek dat je gewonnen hebt (ellen van lange toch ?)

rinusrunning zei

Wel lekker genoten na afloop en wat een modder gebeuren aldaar.
Verstandig om te stoppen, stel je voor dat het fout gaat
Groet rinus.

Anoniem zei

Ook voor een ervaren crosser was het wel even oppassen.
Gelukkig had ik zaterdag nog even geoefend in de bossen rond de Posbank en dat was nog een graadje erger.

Groet,

Rob
Ook een Chat'n Runner