zondag 27 januari 2008

Marathonregime

De marathon is pas over 10 maanden maar het lijkt tijd om de marathonregime in te voeren. Voor de leken onder ons zal ik het uitleggen wat het in houdt. De marathonregime is ervoor om een zo goed mogelijke voorbereiding te hebben op de marathon. In mij geval is dat die van Zeeland, weliswaar in oktober pas maar ja je kan nooit te vroeg ermee beginnen lijkt me zo. Een marathonregime houdt in feite in dat je gaat matigen met allerlei dingen en bewuster wordt met eten, drinken en anderen zaken die het lopen kunnen beïnvloeden. Zaken zoals seks, laat naar bed en andere onvoorziene omstandigheden. Nou ja laat naar bed gaan is tegenwoordig, en tegenwoordig is zeg maar een jaartje ofzo de normaalste zaak van de wereld geworden. Dat andere komt sporadisch voor maar toch vreet het wat van je als je er mee bezig bent. Daarom heb ik voor mij het volgende opgelegd.

Doordeweeks geen drank.
2 liter water per etmaal.
Doordeweeks geen seks.
Voor 23 uur het licht uit en handjes boven de dekens.
Niet te lang doorgaan met lezen, want als ik eenmaal begonnen ben met lezen kan ik zo in een ruk doorlezen tot ik op moet.
Wanneer er een training gepland staat ook daadwerkelijk gaan trainen, moe van het werk?, onzin trainen maakt je fit.
Letten op wat er gegeten wordt, snacks of snelle hap van de afhaal eens in de 2 week, een tijdslot op de frituurpan, en alleen snel vlees zoals kip, kangoeroe en bok eten.

Heel mooi deze regels, maar regels zijn er om overtreden te worden en ik weet dat ik me aan een aantal regels me echt niet ga houden. Voor 23 uur slapen gaan?, dan mag ik mijn msn om 20:30 wel afsluiten. Geen drank?, een glas na noeste trainingsarbeid is erg lekker en bovendien ook nog eens gezond ook. Het eten is wel een aandachtspunt wat serieus aandacht krijgt, tevens het water drinken. Een snelle hap is niet uit te sluiten doordeweeks, daar staat weer tegen over dat zolang mijn singlestatus aanhoudt de onthouding van seks geen enkele probleem is. Kortom zn marathonregime is een mooi leidraad(je) om de juiste vorm weer terug te vinden in de aanloop van DE marathon in oktober....................

en nu gaat het licht uit (een dik uur te laat)

Geen opmerkingen: