dinsdag 1 januari 2008

Nieuw begin

Een nieuw jaar, een nieuw begin. Lekker fris stapte ik vanmorgen uit huis om te gaan hardlopen. Het was weliswaar laat geworden maar toch geen last van een kater ofzo. Na een paar meter lopen wist ik dat het moeilijk ging worden, zware benen van de late nacht vol oliebolen en ander snoeperij. Het park was vol met mensen die schoonouders en andere familieleden probeerden te ontvluchten. Ook waren er veel lopers, die waarschijnelijk het nieuwe jaar goed wilden beginnen. Soms zag ik bekende gezichten en dan was het over en weer effe nieuwjaarwensen. Verderop lag een bushokje in duizenden stukjes, een fragmentatiebom had zijn werk naar behoren gedaan. Vandalen wisten zelfs in de dichte mist van gister de weg naar de te slopen voorwerpen te vinden. De mag een wonder heten want het zicht was nog geen 2 meter. Veel van het vuurwerk heb ik gister ook niet gezien, vanmorgen zag ik pas hoeveel rommel in de straat afgestoken was. Moeizaam liep ik verder, wilde eigelijk na een rondje er mee kappen. Maar ineens kreeg ik toch de nodige kracht om verder te gaan lopen. Dit kwam waarschijnelijk door de kruitdampen die er nog in de lucht hing. De dampen voedden mij als een stier op een rode doek. De lucht gaf mij die kracht om verder te lopen, Een student met een overdoses moed sprinte mij voorbij, even zette ik aan om hem bij te halen en daarna voorbij zoals armstrong het altijd met zijn tegenstanders in de bergen deed. Maar dit keer liet ik het zoals het was en zo liep ik rustig ruim 50 minuten.

Ach niet slecht voor een nieuwjaarsdag, ik ben het jaar goed lopende begonnen, nu de rest van het jaar nog!!!!

Geen opmerkingen: