vrijdag 4 januari 2008

Opruiming!

Op = op, weg = pech en kreten als nu of nooit zijn er te lezen op de ramen van de winkels in de stad. De opruiming is weer begonnen, en de winkelier probeert met grote kartonnen bordjes het koopvee op de uitverkoop te attenderen. Want grootgrutters als Coolcat. Sting of Store hebben nog net geen proppers bij de deuren staan. Het zal wel een beter effect hebben om het mooiste en misschien ook wel geilste winkelmeisje bij de deur te zetten dan die goedkoop ogende bordjes te gebruiken. Dan gaan die winkels aan eigen succes ten onder, de Herestraat moet worden afgesloten vanwege de chaos die er door de uitverkoop ontstaat. De ME drijft het opdringerige koopvee uit elkaar, en de Burgemeester maant om kalmte via de lokale tv-zender. Tja de uitverkoop maakt wat los in de mens, ooit eens de drie dwaze dagen van de Bijenkorf meegemaakt?, nou dan weet je wat ik bedoel. Die zaak doet z'n naam eer aan, maar het ontbreekt hun aan een koningin voor de orde op die dagen. Ook al hebben ze in de Herestraat de mooiste meisjes van allemaal, ik trok me er niets van aan en ging naar een mooie zaak namelijk Mc Gregor. .Die deed gelukkig ook met de opruiming mee, want anders werd het zeeman ofzo. Ik liet het mooiste meisje van de winkel goed zweten met de knoopjes lote te maken van al die overhemden die ik paste. Bijna alle kleuren van de regenboog trok ik aan, van lichtblauw tot de Italiaanse driekleur. De jongedame liet zich niet kennen en bleef maar u zeggen ondanks dat het uitverkoop was. Ik weet het, het is er in geprogrammeerd, maar toch voel je dan toch een stuk ouder dan je werkelijk bent. Na een uurtje passen en ouwehoeren ging ik weg met maar liefst 2 overhemden, dit tot grote opluchting van de verkoopster.

Thuis gekomen kwam ik tot de ontdekking dat mijn kledingkast die vrij nieuw is aardig vol begon te raken, dus besloot ik ook tot een heuse opruiming van mijn eigen kast. Ik maakte een strenge selectie, leuk en merkspul rechts, en merkloos links en voor de goede orde links betekende dat je als kleding stuk niet meer in mijn kast terugkeerde. Ik moet er wel effe bij vermelden dat het vaak bij de merklozen om oud spul ging voor men denkt wat voor kakker ik in godsnaam ben geworden. Maar goed de opruiming verliep voorspoedig tot ik bij de shirts was toegekomen. Shirt in alle soorten, maten en kleuren en veelal van loopwedstrijden namen de hele boven plank van mijn niet al te kleine kast in beslag. Ook hier begon ik met een selectie, shirts met gaten gingen meteen op de links bult, of toch die mooie blauwe van runners maar niet. Die kwam uiteindelijk op de rechtse bult. T-shirt van de Natuurloop in Siddeburen onder de pastavlekken ging direct de prullenbak in, of toch nog maar effe flink wassen? Nee weg ermee, de Che Guevara shirt met 2 gaten erin, weg ermee, maar ja de print is wel zo stoer. Denken en nog eens denken, en opeens scheurde ik het shirt doormidden dus geen discussie meer met mij zelf over een simpel shirt want er waren nog zoveel anderen. Shirts van de gelopen marathons gaan nooit weg hoeveel gaten daar ook in zitten. Het is een soort van sentiment of ben ik gewoon gek. Ik zal het wel van mijn oma hebben want die bewaarde ook echt alles, als we de bakjes van de chinees weer terug brachten konden ze daar een half jaar lang heel Hoogezand-Sappemeer mee voorzien. Na dik een uur door de bult van ruim 200 shirts heen, op dit moment wordt getracht een aantal shirts van wijnvlekken te ontdoen. Straks is het ook voor die shirts duidelijk op welke bult ze terecht komen...............


Ach zon opruiming lucht wel lekker op..............

Geen opmerkingen: