zondag 1 mei 2005

30 aprll Was er een jarig???

Vandaag is het 30 april, de dag dat hier in NL konningedag gevierd wordt. Vanmorgen zag ik Balkende een beetje lullig een toespraak houden voor de konining. Meteen kwam in mij op man, doe alleen dingen waar je goed in bent!!!
Hij kan een voorbeeld nemen aan mij ben in veel dingen goed, in wijn drinken ben ik goed, hardlopen kan ik ook wel goed, praten kan ik goed. Dus laten we deze mooie dag maar es beginnnen met een hele leuke halve marathon in Norg. Tja in lopen ben ik goed dus waarom niet?
Gelukkig kon ik met Rob en Jens meerijden naar Norg, dat scheelde me heel veel reistijd met de bus, wat je met de auto in 20 min doet doe je met de bus een dik uur over. In Afrika doen ze over dat soort stukjes veel korter. Verder leek me het ook best wel eng om met de bus te gaan, want volgens het busboekje (op internet) veranderde lijn 82 ineens in lijn 83. Tja precies twillight zone. Maar omdat ik vreselijk veel zin had om effe de benen te strekken in Norg ging ik toch maar met Jens en Rob mee.

Daar aan gekomen in het mooie Norg bleek dat we te vroeg waren, we waren bijna de eersten. Daarom kreegi k een vrij laag startnr namelijk nr 5, zo laag heb ik hem nooit gehad hehehe. Even was ik bang dat ike en rollade mee naar huis moest nemen omdat ik in de prijzen gevallen was maar gelukkig viel dat mee.
De wedstrijd waren er ongeveer 400 deelnemers, en het weer was goed. Ik ging rustig van start en had in het begin een paar man om me heen lopen die hetzelfde tempo liepen als ik.
Later ben ik met een van hun (nr 4) voor ons zelf gaan lopen, dat betekend dus sneller gaan lopne. We hielden mooi de pas er in.
Helaas kon de persoon die met mij liep (de haas) het niet meer bij houden en stond ik in de laatste ronde er alleen voor. blablablablablabla versnellingen enzo, om een lang hardloopverhaal kort te houden ben ik in een mooie tijd van 1:37 over de finisch gekomen en nam daarmee de 14de plek in. Gelukkig dus geen rollade om mee te slapen, wel een handdoek om je af te drogen wat wel erg nodig was want zweten hebik zeker gedaan.

Na de wedstrijd nog met Jens, Rob en Marlies effe nagebabbeld in een cafe ergens in Norg, was gezellig en Norg is ook wel een leuke plaats om te lopen!
maar nu kindertjes is het hoogtijd om te gaan slapen
oogjes toe en handjes boven de dekens
slaap wel!

rogier

Geen opmerkingen: