zaterdag 14 mei 2005

14 mei 2005 lopen en ................

Het lijkt er op dat de zomer ons niet vergeten is, vandaag was het weer wat beter weer dan de voorgaande dagen, jezus z on slechte openingszin heb ik in geen tijden gebruikt. Ik lijk nu net zo ouwe kerel die zich druk maakt om het weer enzo. Maar goed vandaag was het mooi weer en ik vond het nodig om 30 km te gaan hardlopen. Ja mang effe lekker je hoofd leeglopen, mijn hoofd wordt zo beetje erg kaal en leeg met al dat gescheer en geloop. Ik had ene mooie route uitgestippeld en nam wat water mee onderweg. Het was een bekende route voor me dus ik liet me gedachten vrij gaan over allerlei onderwerpen. Onderwerpen die in mijn hoofd te voorschijn kwamen hadden ondermeer betrekking op waarom die eikels van de intergratiebureau nog niets voor me gevonden hebben wat werk betreft. Ik mag blij zijn dat ik op dat punt geen Antiliaan ben want voor je het weet wordt je door Donner op de boot gezet naar Dushi Curacao. Helaas ben ik ook geen Surinamer, want dan had ik erg mijn best gedaan om op de boot gezet te worden. Roti, massala, Fernades en parbobier kortom gewoon iets nieuws effe. Maar ja vaak blijkt het gras bij de buren groener te zijn dan bij jezelf. Ik had geloof ik wel veel meer kms kunnen maken met al die gedachten in mijn hoofd. Na de eerste kms kom je in een soort geheten roes waarbij alles vanzelf gaat, het lopen gaat heerlijk en het lijkt er op dat je aan het zweven bent. Misschien was het ook wel zo want ik had natuurlijk ook leuke gedachten. Zo zag ik mezelf lopen in en marathon met veel mensen langs te kant en het was er warm een heet Iedereen leek me te kennen, zal me verbazen als het niet de Srefedensimarathon was, maar goed dat laat ik maar effe in het midden. Ik liep heerlijk lekker door, en genoot van de welbekende omgeving, en liep op mn dooie gemak de training uit.

Over dooien gesroken, vandaag hoorde ik ook dat er bij een wedstrijd in Utrecht 2 hardlopers (mensen dus) dood zijn neer gevallen. Tja soms gebeurt het wel es, vooral bij grotere wedstrijden maar 2 doden in een wedstrijd is natuurlijk wel errug opvallend. Vandaag was het oo niet uitzonderlijk warm ofzo. Misschien lag het aan de geoefenheid van de lopers, vooral nu het hardlopen steeds meer in begint te raken zullen er ook steeds minder geoefende lopers aan lopen meedoen. Voor het zelfde geldt waren het ook doorgewinterde lopers, kortom de dood komt altijd ongelegen.

Rogier

Geen opmerkingen: