maandag 16 mei 2005

16 mei Speedy in Switiwatrafoto

Hier in huis is het nog vrij stil, boven liggen er nog wat mensen in een soort van diepe roes. Gister hadden we namelijk een groot feest in Zoetermeer. Niet zomaar een feest! oma Uden was 70 jaar geworden, dus dat moest maar effe groots gevierd worden. Ik heb het dan niet over een worst-kaasje-eenglasjewijnfeestje maar alle registers werden er voor open getrokken. Na 2,5 uur rijden op cruisecontrol kwamen we aan in het switi Zoetermeer. We reden nog bijna verkeerd, tja een GPS syteem is ook niet altijd alles. We waren er mooi op tijd voor het gospelkoor wat mooi was om te horen. De ceremoniemeester kwam me wel errug bekend voor, nee het was geen Rayman ofzo...........
Van de verwachte 150 man, kwamen er toch eff 250 van opdraven, Ze kwamen overal vandaan, het was echt een moxi, Srananezen, Dasmskonaren, heysantinaren, agganezen je kan het zo gek niet opnoemen.
Na het koor was er nog een (korte) dienst met een of andere voorganger met een gitaar. De Surinaamse liederen klinken altijd mooi. Maar goed nadat dit allemaal achter de rug was was het zn beetje etenstijd. Iedereen had reuzetrek schijnbaar want er stond een lange rij, tja zo zie je maar dat je in 70 jaren een grote familie en kennissenkring opbouwt. Er was van alles om te eten wat me ook errug goed smaakte. Na het etten begon de band te spelen en konden de voetjes van de vloer. Ja mensen dansen heb ik gedaan hoor! ik zelf kan niet zo goed dansen maar ja het gaat ook om het idee. Dus de rest van de avond was het dansen geblazen met dames die er aanwezig waren, van oud tot jong....
Later kwam ik op dansvloer nog in gesprek met een leuke charmante dame, waar ik toevallig ook naast had gezeten tijdens het middagprogramma. Maar helaas toen de klok 12 uur sloeg moest ze ineens nodig weg......................... Heb nog gekeken buiten maar zag geen koets met paarden of muisen ofzo. Aangezien wij zelf ook nog weer naar Groningen moesten, zijn we toen ook maar vertrokken weer richting het hoge noorden. en tja normaal gesproken had ik miscshien dr glazen muiltje gevonden op de trap, maar dit sprookje is wat meer van deze tijd. We hebben gewoon de emailadressen uitgewisseld................

Een ding is zeker daar in Zoetermeer kunnen ze wel feesten hoor!!!!!!!

Oja nog een ding, er waren een aantal mensen die door hun afwezigheid errug opvielen, tegen die mensen kan ik alleen maar zeggen JULLIE HEBBEN HEEL WAT GEMIST, LEKKER PUH!!!!

Rogier

Geen opmerkingen: