woensdag 25 mei 2005

24 mei 2005 We go wini

Ik zat heerlijk gister op de bank naar mijn nieuwe dvd te kijken. Bob Marley en de wailers een live concert, heel toepasselijk No women no cry en een Wijntje erbij. Ineens gaat mn tellie. Een of andere dame van de KPN. U heeft een collect gesprek van, RONALD hoor ik ineens half lallend. Ronald who? Neemt u het gesprek aan vraagt de vriendelijke juffie van de KPN. Ja zeg ik toe, wil graag weten wie mij belt vanuit Suriname. Misschien een boze echtgenoot of een vader of weet ik veel, ik ken eigelijk niet eens een Ronald. Maar goed het gesprek wat daarop volgde ging zo:

ik: hallooooooo wie is daar???
Ronald: hallo???
ik: Halloooooooo
Ronald: halloo?????
ik: Ja doei ben je doof ofzo??
Ronald: Nee mang jij begint toch steeds?
ik: ja oke mang sorry alles goed daarzo aan de overkant?
Ronald: Ja mang is wel lekker chill hier
ik: oo daarom bel je collect
Ronald: Ja mag niet meer bellen op de huiscelluiar van mn vrouw
ik: dat heb je slecht geregeld dan?
Ronald: Ja de telefoon is hier duur weet je?
ik: ik weet niets hier is het ook duur
Ronald: oo heb je niet zn ene boom met geld in je tuin?
ik: Nee mang, heb niet eens een tuin laat staan een boom
Ronald: oo dacht ik
ik: verkeerd gedacht, maar wie ben je eigelijk? je naam zegt me niets
Ronald: ik ben Ronald en doe hier wat in de politiek
ik: en dan nog ken ik je niet
Ronald: ik jou ook niet maar de rest van Suriname wel!
ik: welke rest?
Ronald: nou om een paar te noemen: de Berghoutjes. Hooplotjes. Wekker, Bosse. Pinas, Eersel, lagadeautjes en nog ze maar op?
ik: hmmmm dat zijn ze vast niet allemaal
Ronald: ja duh dan ben ik morgen nog bezig!!! maarre wat ik vragen wilde
ik: vraag maar trouwen hoe duur is dat collect gedoe eigelijk?
Ronald: Wil je mn lijstduwer worden? en ik weet niet hoe duur kan me ook niet schelen is niet mijn doekoe
ik: de watte????
Ronald: Lijstduwer, je weet toch om kiezers te trekken!!!! de verkiezingen mang zijn we al maanden mee bezig!!!!!
ik: wat te trekken????? ik trek niets
Ronald: euh ech niet? je staat dan op plek nr 3
ik: nou wat schuift het dan?
Ronald: euh................
ik: nou?
Ronald: dan mag je hier de marathon komen lopen!
ik: dat klinkt goed,alleen lopen of ook feesie enz?
Ronald: zo mang een echte bakra jij? hier is altijd feest weet je, de hele verkiezingstournee van mij is een groot feest!
ik: geloof ik graag, ok ik word t je lijstduwer, welke kant moet er opgeduwd worden?
Ronald: ok vet gaaf mang, ja omhoog natuurlijk!!!!
ik: oke dan, maarre met wie spreek ik dan precies?
Ronald: Met ronald natuurlijk
ik: Ronald en verder?
Ronald: Ronald Venetiaan
ik: oke wanneer hoor ik dan wanneer ik kan lopen?
Ronald: morgen rond dezelfde tijd!
ik: weer collect ?
Ronald: Ja mang wat denk je?
ik: ikke niets!!
Ronald: tot morgen dan!


Ach als ik daar maar lekker gaan lopen!!!!!

Rogier

Geen opmerkingen: