woensdag 11 mei 2005

12 mei 2005 hoezo honger?

Vandaag, was het weer een lekker dagje. Nou ja lekker een gewoon dagje laten we zeggen. Ikke was blij vakantiegeld gebeurd dus de nodige flessen wijn kunnen weer gekocht worden. Dus dacht ik dat het ook wel een goeie gelegenheid was om weer eens goed te eten. Ik dacht me lekkere dingen zoals gekruide stukjes rundvlees met een japense groenteschotel met jawel rijst!
Blij dat ik was met deze dingen ging ik in de keuken aan de slag. Precies om 6 uur kon ik aanschuiven bij het NOS journal met mijn volle bord met eten. Ja vol was die wel, met een dikke bult rijst erop. Bang dat ik was dat ik niet genoeg zal krijgen waarschijnelijk. De eerste nieuwsfeiten waren niet zo bijzonder dat ging over Balkende dat hij geopereerd moest worden aan zijn stijve, want sinds Bush weg is is hij stijf gebleven. Dus de hordes verslaggevers staan dag en nacht voor het sophieziekenhuis te weet ik veel, wachtend op dat Balkenende voor het raam zal verschijnen om de gelovigen die hem aanbidden toe te zwaaien. Volgens mij heb ik een paar nieuwsfeiten door elkaar gehaald maar ja het kwam er wel op neer. Maar goed ik lekker blij met mijn bord vol eten en het feit dat ik weer extra gebeurd had, dan komt het korte nieuws bij de NOS. De VN of beter gezegd UNICEF verwacht dat er in Ethiopie 300.000 kinderen door ondervoeding zullen sterven! 300.000 !!!! Men praar er over of het de normaalste zaak van de wereld is. Helaas is het schijnbaar erg normaal dat hier kinderen dood gaan omdat ze te veel vreten en te weinig bewegen en daar is het net andersom. De boter, melk en vlees bergen die hier in europa boven de alpen uitsteken blijft maar ongestaagd door groeien en wat echt over is wordt vernietigd! Een echte omgekeerde wereld. Je zal wel denken wat zeur ik nu, dat was altijd zo en dat zal altijd zo blijven. Hier worden de mensen dikker en dikker en daar dunner en nog es dunner. Hier worden we gekort op van alles en nog wat, en mogen voor niets veel betalen, daar hebben ze niets en mogen ze gewoon dood gaan. Het is natuurlijk nu heel hypocriet om te roepen van ja ik sponsor UNICEF elke maand met 5 euro. Lekker effe je soort van schuld gevoel afkopen? Als het aan mij lag en ik had de mogelijkheden kocht ik alle zakken rijst en melk en weet ik veel van de aldi op en ging ik er zelf met de boot heen, dat is een beter plan dan eke maand iets geven voor een goed doel denk ik. Maar ja ik heb makkelijk lullen die mogelijkheden heb ik niet en zal er ook niet zo snel komen en het is een beetje moeilijk om er hardlopende heen te hollen met al die zakken. Dus blijft het voor mij bij het storten van een maandelijks bedrag voor UNICEF en het lopen van wedstrijdjes van Worldrunners (www.worldrunners.nl) Maar ja alle beetjes helpen toch????????

Ik heb nooit geen honger........

rogier

Geen opmerkingen: