woensdag 18 mei 2005

18 mei 2005 Russische Wodka en Portugeze tranen

Vandaag leek het net of het weer vergeten is dat het lente en zo ook al zomer is. Met 11 graden buiten lijkt het er nog niet op. Maar goed veel wijn blijven drinken dan blijven we wel warm. Vanavond was er ook de UEFACUP finale op de buis, juist het gaat over voetbal. Mensen wees niet bang dat ik ineens bekeerd ben, maar dat soort wedstrijden zijn eigelijk wel de moeite waard om te gaan kijken. De wedstrijd ging tussen Sporting Portugal en CSA Moskou, en speelde toevallig af in het stadion van de Portugezen. De portugezen stonden een hele tijd met 1-0 voor, Later kwamen de russen in de tweede helft er aan, het leek net op 60 jaar terug, de portugezen werden in een paar min verpletterd, en zo wonnen de russen met 1-3 in de hol van de leeuw. Nou ik gun het die lui uit rusland wel hoor, het geld wat ze hier aan verdienen kunnen ze zo te zien heel goed gebruiken. Wat ook altijd leuk is om te zien zijn de reacties op de tribune, dit keer waren er natuurlijk veel meer Portugezen omdat het hun eigen stadion was. Kleine jongens en grote mannen waren al flink aan het janken. Doet me bij mezelf ook wel een lichtje branden ergens in het verleden, maar ja dat is al weer zooo lang terug........... (ajax-juventus ergens in de vorige eeuw)

Vrouwen die narig ziten te kijken sommige te huilen, omdat ze 10 min voor tijd al weten dat hun manlief een week lang niet te genieten zal zijn. Trouwens over vrouwen en voetbal gesproken vandaag las ik nog een artikel namelijk: Vrouwen kijken verplicht naar Studio Sport, ach boeiend dacht ik, ze hebben een onderzoek verricht onder de vrouwen in Staphorst ofzo. Maar nee het schijnt een landelijk onderzoek te zijn geweest en daar uit blijkt dat 50% van de vrouwen onvrijwillig de zondagavond met manlief doorbrengt op de bank om naar Studio sport te kijken. Ik neem aan dat de meeste vrouwen daarvan blond waren, wie bedenkt zo iets als onvrijwillig studio sport kijken? ga dan een boek lezen, breien of afwassen!
Zelf denk ik dat veel huishoudens een compromie hebben gesloten, van zondag verplicht kijken naar sport, dan kijkt manlief woensdags verplicht naar dat waargebeurde story op Rtl 4. Eerlijk is eerlijk toch?. Maar hoe te handelen wanneer er zoiets is als europees voetbal door de weeks op de buis verschijnt? Manlief zal echt niet gaan opscheppen over zn true story tegenover zn collegas. Ik zie het al voor me, kom je donderdags op je werk en dan ga je zitten kleppen met je collegas over de film van gisteravond, nee dan is het toch een stuk stoerder om het te hebben over al die kansen die de portugezen gemist hebben.

Het bleef nog lang onrustig in de kleedkamer van CSA Moskou waar de wodka rijkelijk vloeide.....

rogier

Geen opmerkingen: