donderdag 5 mei 2005

5 mei 2005 Het is een nacht..............

Een nacht zoals je die alleen ziet in Groningen. Vandaag stond mijn tweede halve marathon op het programma binnen 5 dagen.
Dit keer zat er nog een extra tintje aan, lopen in je eigen stad is altijd leuk maar vooral in het donker lopen zal voor mijn een ervaring zijn, en dat komt omdat ik s avonds niet zo best ziet in het donker.

Maar goed toch de gok gewaagd. Smiddags haalde ik een hardloopvriend van het station, hij was helemaal uit Den Haag gekomen om hier in het mooie Groningen te lopen. Dat Groningen mooi is weet hij nu wel zeker! De start van de wedstrijd was pas om 9 uur in de avond, en dat bracht wat ongemakken mee zoals wat er gegeten moest worden enzo. Zwaar tafelen zat er niet in zo voor de wedstrijd. Toch maar effe wat van de chinees gehaald.
Tegen half negen liepen we richting start, dat was ongeveer 5 min lopen van me huis dus een echte thuis wedstrijd! Het was er redelijk druk rond de 600 deelnemers schat ik het zo. Het startschot klonk en de runners schoten weg.........
Ik besloot het rustig aan te doen, ken het parcour natuurlijk wel goed, maar ja in het donker is het toch wel wat moeilijker hoor. In park waar we 3 lussen moesten lopen was het moeilijkste stuk. De eerste ronde kwam ik goed door, Halvewege de tweede ronde werd ik afgesneden door een loper in een bocht waardoor ik ten val kwam. Effe schrikken en weer op staan en weer verder.....
Leuk is naders, het is best wel aso om iemand zo af te snijden maar goed in het parcour zaten ook best wel veel bochten. 16 in totaal geloof ik.
In het park kwam ik een goeie vriend tegen die mij stond aan te moedigen, hij was een van de weinigen. De fotos van de loop heeft hij gemaakt. In de tweede ronde werd het echt donker en ik besloot om de halve maar gewoon relax uit te lopen. de rest van de rondjes ging ook wel lekker op zich en kwam over de finisch in een tijd van 1:42:20 en daar kan ik gezien de omstandigheden wel tevreden over zijn.

De organisatie was verder wel oke te noemen, weer een medialle erbij en een shirt en daar had ik ook nog niet genoeg van he........
Voel me een echte verteraan nu....................

Tja lopen in je eigen stad heeft toch wel iets!

rogier

Geen opmerkingen: