vrijdag 18 november 2005

18 november 2005 Op fietse

Vandaag was ik weer eens actief, jaja de beer ontwaakt uit zn winterslaap. Dat is al vroeg zal je denken en inderdaad de winter is nog niet eens begonnen. De beer was ziek dus laten we er op houden dat hij nu bezig is aan zn comeback te werken dus ging ik effe op de hometrainer voor anderhalf uur lang. In die tijd had ik de tv aan staan. Het nieuws schoot me voorbij, het dood geschoten musje had zelfs CNN gehaald, Bush had gedreigd met preciesebombardementen op die hallen in Leeuwarden als een soort van vergelding en geloof dat ze er ook fosforbommen voor wilden gebruiken. Maar ja het vogeltje wordt er niet minder dood om, Terwijl ik onderweg was met fietsen was ik ook aan het zappen en zo kwam ik bij Oprah terecht. Normaal kijk ik niet naar dat gedoetje met doctor Philp, maar dit keer ging het over New Orleans en de orkaan die het zuiden van amerika zo getroffen had. De beelden die ik zeg waren echt indrukwekkend, mensen die de dagen er na totaal aan hun lot waren overgelaten, kinderen die rondzwierfen, kinderen die verkracht werden in het Superdrome, mensen die vermoord werden om niets. Pubers met geweren die de dienst uit maakten in de stad. Een overheid die niets deed voor haar burgers omdat ze gewoon weg een verkeerde kleur hadden, of misschien de ramp niet te overzien was. Wanneer je denkt dat de overheid is geleerd heeft kan je het rustig vergeten, veel mensen zijnin hotels enzo ondergebracht. Nu is het geld op van dat rampenfonds en moeten die mensen hun onderdak zelf betalen vanaf 1 december, dat is toch ten zotte!!!

Boos fietste ik verder, nu kwam ik een nieuwsbericht terecht omtrent het voetbal. In trinidad Tobago waren ze allemaal blij, zo blij zelfs dat ze het wk gehaald hadden dat de president iedereen vandaag vrij gaf echt gaaf voor ze en ook een beetje voor Nederland want Don Leo (beenhakker) is de trainer. Anders was het bij de Turken, deze wonen welliswaar met 4-2 van Zwitersland maar omdat ze de eerste wedstrijd verloren met 0-2 lagen ze eruit. De spelers van Turkije konden zich niet berheersen en schopten zeker een speler van Zwitersland het ziekenhuis in. Slecht verliezers dus die turken, helaas zal dit voor bv Wilder voldoende aanleiding geven om aan te tonen dat Turkije niet in de EU hoort. Vrolijk fietste ik verder want jong oranje tot 23 jaar had het EK gehaald, welke plaats vindt in een nog onbekende land.

Daarna kwam de moord op de linkse activist Louis Sévèke uit Nijmegen weer uitvoerig in beeld. Is wel gaar dat je niets meer kan zeggen zonder dat je bang moet zijn dat je een kogel in je bast krijgt. De achtergronden van deze moord zijn nog niet bekend, dus is er weinig over te zeggen. Wel is blijft het is een feit dat het een laffe daad is. Ik vraag me af wanneer de tijd aangebroken is dat er hier in de straat een keet van de politie komt te staan om mij te beschermen omdat ik zeg wat ik vindt en schrijf op mijn weblog, ach straks wordt het leuk klaverjassen met Hirsi Ali en Wilders, alleen hebben we dan nog wel een vierde man nodig, wie volgt???????

Met alle nieuwsfeiten in mijn hoofd fietste ik onrustig door het regenachtige weerbericht.......


Rogier

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Speedy: het is weer een enig stukje, ik ben groot fan van je weblog. Groetjes

Anoniem zei

Het musje of New Orleans of Afrika of Afganistan of, of,
onvergelijkbaar en door te vergelijken zo ondoorgrondelijk en bizar.
Elke nood is groot, want nood. In ieders relatief inzicht. Machteloosheid slaat toe. Dus, wat gaan we doen? Verbeter de wereld begin bij jezelf. Waar anders?