donderdag 24 november 2005

24 november 2005 Lopen of verzuipen

Vandaag ben ik weer eens gaan lopen, tja lopen en ook met dit weer! Lopers kennen eigelijk geen slecht of goed weer wel slechte of goeie loopkleding. Dus trok ik vandaag goeie loopkleding aan om te gaan trainen in het park. Daar aangekomen was het een drukke bedoeling van lui van de plantsoenendienst die waren bezig om alle blaadjes uit het park te verwijderen. Dat is een leuke bezigheid vooral wanneer het zn ongelovelijke kloteweer is zoals vandaag. Inderdaad het is klote weer, regen kwam met bakken uit de hemel, de wind had er ook zin in. Wat doe je dan in godsnaam buiten hoor ik jullie denken, de meesten blijven lekker binnen met een goed boek en vertonen zich niet buiten. Maar ja dat is gemiddeld en ik voel me niet echt een gemiddeld persoon. Om de lui van de gemeente niet voor de voeten te lopen besloot ik om maar eens het rondje van 15 km te lopen, toen ik dat bedacht was het nog droog. Heerlijk liep ik te lopen zonder al teveel mensen op mn weg. Daarna begon het te spetteren eerst een beetje en opeens een beetje boel. Maar ook daar liet ik me niet door van de wijs brengen mijn stereoapp ging in het welbekende boterhamzakje en stopte ik ergens in mijn lange tight.

Het begon steeds harder te waaien en te regenen, maar ja ze doen hun best maar maar ik liep stevig door, heerlijk was dat zeg! wat glibberen en glijdend over het looppaadjes langs het van strakenborgkanaal, af en toen wat gas terugnemend omdat het op sommige stukken best glad kan zijn door blaadjes. Ik snap nu ook veel beter wat de NS bedoelt met zn Herfsttrauma. Het was echt lekker, het lopen ging echt vanzelf en haalde honduitlatende mensen in die me waarschijnelijk me voor gek verklarend aan hun gezichten te zien. Maar ja ik hoorde toch niet wat ze zeiden. Ik liep in een zogeheten roes, de runnershigh wordt het ook wel eens genoemd, ik kan je verzekeren dat dat gevoel beter is dan de seks van afgelopen maanden (voor mij althans). Het ging steeds harder regenen, en omdat ik mijn speciale mutsje op had moet ik er eerder als een zwemmer dan loper hebben uit gezien. Nadat ik thuis kwam sprong ik meteen onder de douche om vervolgens nog natter te worden dan ik al was, maar gelukkig kwam er warm water uit de kraan zodat ik heerlijk bij kon komen van mijn runnershigh.

Vanavond maar effe weer op de hometrainer, de spiertjes losfietsen kan ook eens zeggen dat ik een triatron (of hoe je het schrijf mag) afgewerkt hebt..............

Rogier

Geen opmerkingen: