zondag 27 april 2008

Elke stap groener



Vanmiddag liep ik weer eens hard, nou ja ik liep harder dan een mens normaal wandelt. Wat lopen betreft ben ik nog niet in goede doen. Maar daar heb ik mijn reden ook al weer voor klaar, want een halve week flink in de dunne met op de donderdag de grand final wat pleezitten betreft gaat je niet in de loperskleren zitten. Wat was het precies, buikgriepje, verkeerd eten , wie het weet mag het zeggen! Zaterdag had ik al voorzichtig een poging ondernomen te lopen maar na 28 minuten van moeizaam lopen vond ik het wel welletjes. Vandaag scheen de zon weer volop, dus trok ik maar weer de loopkleren aan. Rustig begaf ik me naar het park en daar was het een drukte van belang. Veel mensen aan de wandel, veel hardlopers, spelende kinderen en honden die hun baasjes uitlieten of andersom. Velen genoten in de zon van de eerste serieuze zonnestralen, kortom een heerlijke zondag. De mensen lijken ook veel aardiger in deze tijd, er wordt meer gegroet, gelachen en gepraat. Aan die dingen heb ik zelf in de winter ook geen gebrek maar het lijkt er op of iedereen nou ja bijna iedereen dan veel teruggetrokken leeft. Hey buurman leef je ook nog?, de winter een beetje goed doorgekomen? De buurt en het plantsoen leeft voor zich zelf lijkt het, maar daar is met deze mooie dagen een einde aan gekomen. De bomen schieten ineens in het groen, terwijl de bomen een dikke week eerder nog een dode troosteloos en doods bij stonden. Ik moet er wel bij zeggen dat het park in elk jaar getijde wel iets moois heeft, maar met de komst van de lente begint alles weer te leven en dat is toch wel de mooiste tijd van het jaar. Het is dan ook niet zo gek dat het lopen eigelijk ook best lekker ging, ondanks wat conditionele achterstand. De eerste ronde ging als gewoonlijk wat zwaar maar met de rondes ging het beter en met elk stap leek het net alsof het Noorderplantsoen groener werd.....

Kortom heerlijk gelopen door mijn eigen achtertuin.....

Geen opmerkingen: