zondag 6 april 2008

Sportweekend

Mijn weekend staat bol van de sport, en niet een beetje ook. Naast de gebruikelijke loperij, ging ik zaterdagavond naar een basketbalwedstrijd van Capitals en dat was voor het eerst. Vandaag speelt Grunn tegen Nac dus daar staan we (mijn pa en ik) ook weer bij. Dan heb je nog veel dingen op de buis waar ik een beetje van wil zien zoals Engels voetbal, formule uno. Dat laatste ben ik toch wel verplicht want loop dagelijks in soortig formule 1 kleding en dan is het natuurlijk maar te raar dat je die sport totaal niet volgt. Maar goed naast het lopen was er een avondje basketbal en daar was ik nog nooit van mijn prille leven geweest. Het was in de Martiniplaza, veel sfeer en mensen schat het op ongeveer 4000 man. Het was een derby tegen een of anders Friese club. Met de spelers opkomst werd herinnerde me er aan dat de sport haar wortels in Amerika heeft. Met veel show, cheerleaders kwamen de spelers een voor een op. Capitals heeft zelfs een mascotte met de naam TAMMO, tja hoe kan het anders hier in Groningen. Die tammo was veel in beweging en vermaakte het publiek de hele tijd. Tammo moet een stier voorstellen, een heel beweeglijke stier. Heel ander publiek dan bij het hardlopen of voetbal, veel kleine en zeer beweeglijke kinderen die sprongen en renden overal waar het maar kon. Beetje ADHD of teveel cola bedacht ik me toen ik er midden in zat. Maar ja dat was weer de schuld van de tegenstander want als die zo slap speelt is het ook geen wedstrijd meer. De wedstrijd was namelijk snel bekeken, want Capitals stond al in de eerste bedrijf met 33-12 ofzo voor, en we hadden nog 3 speelhelften te gaan tja als de wedstrijd dan al gespeeld lijkt te zijn.,. Eigenlijk snapte ik er niet zoveel van, want elke keer als er een fout werd gemaakt lag het spel weer een tijdje stil. De scheids leek me helemaal een hebbertje want die wilde elke keer de bal hebben, bij de FC had men die allen toegezongen en beschuldigd van spelbederf maar hier kon het allemaal. Er was per helft 10 minuten zuivere speeltijd al kon ik me dat niet voorstellen want dat waren wel hele lange 10 minuten en we hadden vier helften. Het ging razendsnel, dan scoorde Capitals, en soms meteen daarna die Fryse, maar ja schijnbaar zijn die Fryse toch beter in skutje zeilen want de eindstand was 107-76 voor Capitals. Geen flauw idee of dat een mooie of monsterlijke uitslag is. Iedereen was vanzelfsprekend blij met de overwinning op de Frezen. Maar het is niet mijn ding, het gaat super vlug en even zo vlug ligt de game stil maar misschien lag het aan de wedstrijd van de dag maar op den duur zat ik wat te gapen maar ja dat komt vast van het zitten Al moet ik wel zeggen dat ik het leuk vond het een keer mee gemaakt te hebben. Het zitten dat ben ik bij de FC Groningen niet gewend, daar staan we altijd. Dat gaan we over een paar uurtjes weer doen en wel tegen NAC, Hopelijk blijven de 3 punten hier in huis en doen we nog mee voor een plek bij de eerste vijf. Dan zingen we dat de boeren Europa in gaan enzo, altijd leuk...


Na al dat sportgeweld heb ik maandag echt nodig om bij te komen...........

Geen opmerkingen: