vrijdag 25 april 2008

Seks met demping?

Tijdens het doorbladeren van mijn favoriete hardloopblad kwam ik een opmerkelijk artikel tegen. Ze hebben namelijk een onderzoek uitgevoerd onder Nederlandse en Belgische hardlopers, en uit het onderzoek blijkt dat 1 op de 10 lopers wel eens seks heeft gehad met zijn of haar loopschoenen aan. Een nutteloos onderzoek dus, want wie boeit dat lopers het met de schoenen aan doen?, waarschijnlijk heeft Maurice de Hond deze opdracht maar al te graag aangenomen, want als er iets te peilen valt is de Hond in de buurt. Ik moest het artikel wel even 2 keer lezen voor ik het snapte, maar eigelijk is het nog steeds niet te snappen, of misschien een beetje wel. Zullen we als lopers zo verslaafd zijn dat we dag en nacht paraat zijn om te gaan lopen?, dus er wordt geslapen met de loopschoenen aan? Of zijn we nog zo versuft van de runnershigh dat we er meteen als een hengst er op springen? Misschien is het ook wel de tijdgebrek die als een ware plaag in deze maatschappij verweven is. Zullen er runners zijn die schoenen nemen met extra demping louter omdat de buren hun dan niet horen bezig zijn? Bij de zojuist genoemde voorbeelden kan zie ik me niet echt voor me, eigelijk helemaal niet. Seks tijdens een wedstrijd misschien nog wel. Stel je eens voor dat je tijdens een natuurmarathon al enige tijd samen oploopt met een beeldschone dame (of heer voor de dames)en dan bedoel ik echt beeldschoon, eentje die je maar zelden tegen komt. Beiden aan het einde van hun Latijn zijn. Al kilometers wordt er geil naar elkaar gekeken. Als ervaren lopers wetend dat seks weer hernieuwde krachten kan losmaken in de al vermoeiende lichamen. Dan moet het raar lopen als dat niet uitmondt in wat snelle heerlijke seks in de duinen tussen km 27 en 28. Uiteraard de beschermende vogelsoorten niet storend want er is immers nog genoeg dempen in de 2 paar loopschoenen. Het duurt niet lang, maar wel lang genoeg om die hernieuwde krachten op te doen en zo samen hand in hand als een stel jonge goden te finishen in Zoutelande met een vette Persoonlijk Record. Tja dit klinkt wel als een erg mooie droom, over die vette PR dan. Of juist een reclamespotje van een of ander schoenmerk met goeie demping……..

Geen opmerkingen: