vrijdag 4 april 2008

Gewoon lopen...

De loper heeft het moeilijk om weer terug te komen waar hij gebleven was met het lopen, en het toeval wil dat die loper ik ben. Maar ja een echte loper (ik dus) geef nooit op, dat is een vies woord en natuurlijk mag een comeback niet te makkelijk gaan want anders is de lol er zo af toch? Van de week ging het beroerd met stijve benen en ongemakkelijke toestanden. Vandaag meteen na het werk weer gaan lopen, want als je eenmaal komt te zitten op die heerlijke bank dan houdt je je in een soort houdgreep vast en van loslaten is dan geen sprake meer. Het omkleden verliep al moeizaam, kon niet vinden wat ik wilde vinden en eigelijk geen zin om te lopen. Eindelijk na een half uur van geouwehoer door het huis heen was ik gereed te lopen. Ik kijk buiten en zie de regendruppels heel hard naar beneden komen, wachten of niet wachten flits er effe door mijn heen. Niets geen gewacht want daar kom afstel van en dat maakt de loper lui. Ik had ook wel nog een half uurtje heerlijk op het bed kunnen gaan liggen, maar ja dat bed ligt zo lekker dat een half uurtje snel meer wordt dan een half uurtje. Maar goed ik zette de eerste stappen door de regen, voelde wat lichte pijntjes in de benen net alsof alles weer effe goed op de plek moest zakken. Omdat het zulk kloteweer was besloot ik wat rondjes in het park te draven, want als het te erg werd had ik huis onder handbereik. Ik was niet de enige die er liep want tegenwoordig is hardlopen heel in, het is haast een rage aan het worden. Men spreekt voorzichtig al van een derde loopgolf, Wie of wat zijn dan die derde loopgolfers?, nou dat zijn de vetgemeste studenten overspannen en andere figuren die op therapeutische basis moeten gaan lopen. In deze golf zitten ook meelopers, dat zijn mensen die ergens in een veel te drukke loopevenement meelopen omdat de collega of buurvrouw dat ook doet. Als ik sommigen van deze 3de loopgolf zie lopen denk ik dat die straks verplicht naar de fysio moeten. Maar goed ik liep daar dus ook tussen, zwaar te hijgen want dat kan ik de laatste tijd goed. Heb wel eens medelijden met die vrouwelijke loopsters in het park want die kijken vaak er achterom of ze het beest van het Noorderplantsoen verwachten. Maar dat gehijg en gespuug is vaak na 15 minuten zo goed als over en dan loop ik weer aardig tenminste als het goed gaat. Vandaag was de eerste ronde zwaar, dat kwam door de regen en de kou na deze eerste ronde was ik opgewarmd en liep op een lekker gangetje door. Er zijn veel verschillende lopers, soms haalt er eentje mij in, maar vaak is het andersom. Het lijkt of het Noorderplantsoen de plek is voor beginners en herstellende lopers. Soms zie ik er lopers die tegelijkertijd hun hond uitlaten, of erger nog die aan het bellen zijn terwijl ze in het park aan het trainen zijn. Ik denk dan gewoon lopen, maar het is wel leuk om al die verschillende lopers zo bezig te zien. De regen deerde me steeds minder, de hele week gleed van me af en in de derde ronde kreeg ik dat heerlijke gevoel van het lopen. Het lopen ging dus vandaag weer lekker, waar ik voor het lopen totaal geen zin had ben ik toch ruim 1 uur 14 min aan de loop geweest!!!


Langzaam ik kom terug............

Geen opmerkingen: