zondag 18 maart 2007

Dubbel op


Wat te doen met wanneer je niet een maar 2 nationaliteiten bezit? Volgens Wilders moet je dan je niet Nederlandse paspoort verscheuren en door de plee spoelen. Moslims hebben nog meer werk want die moeten nog eens de helft van de Koran verscheuren. Wilders is bezig met een politieke jacht op mensen met 2 paspoorten zoals Aboutaleb en Albayrak. Hij heeft een goedkope manier gevonden om zieltjes te winnen en om bij bepaalde bevolkingsgroepen angst te kweken. Vaak is het zo dat figuren die het hardst schreeuwen daar vaak ook een en ander mee is. Het zal me ook niets verbazen dat Wilders stiekum ook nog de Oostenrijkse nationaliteit bezit, want hoe kom je anders aan Mozartlook zoals hij die heeft. Mij maakt het niet uit of hij nu uit Salzburg komt of gewoon een of ander dorp hier in Nederland. Moeten wij hem dan ook gaan dwingen om zijn Oostenrijks paspoort te laten opeten? Nee want een papiertje zegt totaal niets over de persoon wie je bent, wat je doet en hoe je in de maatschappij staat. Een paspoort is alleen bewijs dat je bestaat, en waar je vandaan komt. Vooral dat laatste lijkt me iets wat niet van je afgepakt kan worden namelijk je roots. Met het aannemen van een Nederlands paspoort betekend niet dat je je roots vaarwel moet zeggen. Wel wordt Nederland je tweede vaderland maar je bloed wordt er niet Nederlandse op.

Wilders is bang dat mensen met twee paspoorten niet echt Nederlander willen zijn en daarom niet loyaal zijn aan Nederland. Zolang je je belastingen betaald vindt ik dat je heel loyaal bent tegenover Nederland. Wel kan je andere redenen bedenken, zoals bijvoorbeeld bij een voetbalwedstrijd Nederland – Swaziland Je zal maar dan naast iemand zitten die naast zijn Nederlandse paspoort ook nog zijn Swazilandse paspoort heeft. Dan kan ik me het gevoel van Wilders voorstellen, want je blijft je toch afvragen voor welke land hij of zij het loyaalst is. Laat je hem juichen wanneer Swaziland scoort of druk je elk greintje vaderlands liefde de grond in. Het kan echter ook anders lopen, want mijn zus heeft haar roots in Haïti en naar nu laat blijken ook nog de Haitiaanse nationaliteit bezit (nadere verdieping volgt). Toen ik hier achterkwam heb ik natuurlijk meteen contact gezocht met de Haitiaanse hockeybond Daar waren ze natuurlijk erg blij met een snelle rechtsback dus ik ben nu met hun over de randvoorwaarden in overleg. Alleen mijn zus weet het zelf nog niet. Zie het al helemaal voor me, over een tijdje in de finale van de wereldkampioenschap hockey met de finale Nederland – Haïti. Met in de Haitiaanse basis mijn zus! Dan krijg je natuurlijk nog wel even de vraag van of ze tegen Nederland durft te scoren in verband met haar loyaliteit van het Nederlandse, want als er eentje verkaasd is, is zij het wel! Maar ja dat is niet zo gek als je hier je bijna je hele leven al bent.

In mijn droom verloor Nederland met 3-0 van Haïti met 2 doelpunten van mijn zus, en dat bezorgde Wilders een hoop slapeloze nachten

Geen opmerkingen: