vrijdag 2 maart 2007

Ongewenst

Steeds meer mensen in de stad trekken ten strijde tegen overlast wat student heet. het hoort kinderachtig en het is op het eerste gezicht ook wel kinderachtig. Hier een bezwaarschrift een straat verderop een heuze handtekeningenactie om een studentenstop in de wijk te bewerkstelligen. Ik zelf woon ook in een studentenstraat ruim 90 procent van mijn straat is student. Niet dat ik er last van heb integendeel het is juist wel gezellig. Al kan ik me wel voorstellen als je Jan zeur heet en naast een heus studentenhuis woont. Hier tegenover is het elke week wel een feest, hoort erbij toch? Waarom beginnen buurtbewoners nu ineens allerei acties tegen de komst van studentenhuizen met hun bewoners naast hun deur? Het lijkt er wel op dat studenten de plek van asielzoekers hebben ingenomen. Die wilde niemand naast de deur, en als het wel gebeurde was de gang naar de rechter zo gemaakt. Nu bijna alle asielzoekers zijn '' vertrokken '' moet je wel een andere doelgroep hebben om tegen aan te schoppen. Moslims raakt uit de mode, dat is al zo gewoontes dus de student is aan de beurt. Je zal maar vanuit het platteland verhuisd zijn omdat je daar bang was voor een stel negers van het nieuwe azc. Woon je lekker in de stad heb je opeens puistere studenten met hun kabaal. Tja dan organiseer je acties en zoiets schept ook wel een beetje een band met de buurt. Maar heeft het zin? Zelf denk ik niet, beter gezegd het hoort gewoon bij de stad. Zonder student geen stad zal je haast kunnen stellen en andersom natuurlijk ook. Het heeft toch wel iets als je s morgens om kwart over zeven naar je werk gaat en je ziet je studentikoze buurtgenoten lallend, brullend en soms kotsend en tastend op zoek naar de goeie deur. tja dat is nou stads.........

PS: zelf heb ik liever asielzoekers naast de deur, die kunnen tenminste nog behoorlijk koken..........

Geen opmerkingen: