woensdag 7 maart 2007

Things to do today...




Vandaag na het werk liep ik met de bevroren boontje onder de arm lekker naar huis. Thuis gekomen keek ik in de gang er lag een hoop folder materiaal. Elke keer als ik me weer lichtelijk aan erger bedenk ik me dat ik eens die nee-nee sticker moet gaan halen bij de gemeente. Maar ja dat blijft meestal alleen bij denken, van het doen is het nog niet van gekomen. Maar goed ineens zag ik wat rode en groene folders tussen de andere kleurrijke rotzooi liggen. Ineens bedacht ik me dat het vandaag weer eens een dag was om te gaan stemmen. Om mijn burgerplicht te voldoen trok ik mijn schoenen weer aan, terwijl ik net het heerlijke gevoel van voeten zonder schoenen kreeg. Iedereen die werkt kent het wel, na thuiskomst meteen de schoenen uit heerlijk!!!!! Gelukkig voor mij is de stemlokaal hier om de hoek dus voor mij een kleine moeite. Ik was halvewege toen ik me bedacht dat je voor het stemmen ook een stemkaart nodig bent dus weer maar effe 50 meter teruglopen. Na een paar minuten stond ik dan eindelijk in de stemlokaal, de mensen van de stemcommissie of misschien beter gezegd van het stemmen zaten er versuft bij. Een schrok zelfs effe uit haar hazenslaapje. Het was dan ook niet zo verwonderlijk dat ik meteen aan de beurt was, het ging eigelijk zo snel dat voor ik het zelf door had voor de stemcomputer stond.

Daar stond ik!!! Wat nu?, het was zeker niet mijn eerste keer stemmen maar had me er zon weinig in verdiept dat ik nu echt geen flauw idee had waar ik op moest gaan stemmen. Klinkt dom en het is het natuurlijk ook wel maar ja wat doe je op dat moment er nog aan? Ik heb er geloof ik wel 5 min staan kijken naar al die namen. De spanning in de stemlokaal liep op, een gespannen stilte die af en toe werd onderbroken door een diep zucht. Ik zal zowiezo links stemmen, maar ja al die partijen hebben ze door elkaar gezet, als ze nu eens linkse partijen links op het bord doen en de rechtse uiteraard rechts dan was het heel makkelijk natuurlijk. Probleem blijft dan wel wat je aan moet met zn partij als D66, maar ja die kan je vast wel aan de onderkant van het bord kwijt denk ik. Maar goed links dus, daarna stelde ik als criteria dat de persoon waar ik op stem vrouwelijk van aard moet zijn en liefst een allochtoon. Maar ja had ik even pech, want geen enkele allochtoon is zo dom om in zoiets slaapverwekkends te stappen als de provinciaal staten. Weer waren er 5 minuten verstreken, en nu hoorde ik ongeduldige geschuif met stoelen en papieren. Aangezien ik niet echt een mooie naam van een vrouw kon ontdekken op lijsten van de door mij geselecteerde partijen koos ik snel voor de eerst persoon op de lijst. Ik drukte op de rode knop, wat eigelijk wel vreemd is want de combinatie van rood en knoppen betekend meestal gevaar. Maag goed ik had mijn plicht gedaan, en liet de verveelde mensen van de stemlokaal/district./commissie helemaal alleen achter………….

Tja erg boeiend allemaal....

Geen opmerkingen: