woensdag 21 maart 2007

hardlopen een hype?

Tegenwoordig draait alles om hardlopen, het is net als hyves je kan er niet omheen. bij mij is tegenwoordig al zeker 6 jaar. Maar tegenwoordig zie je de ene naar de andere er mee bezig gaan. Recentelijk schreef ik over de ex-verslaafden die de marathon van Groningen gaan lopen. Van de week viel de het krantje van UWV in de bus, waarom ik die nog krijg is mij niet duidelijk want ben al enig tijd uit dienst bij hun. Maar goed daar hebben ze ontdekt dat hardlopen beter en goedkoper werkt dan al die zogeheten reintergratiebureautjes. Ze prijzen hardlopen de hemel in als een soort van medicijn tegen al het kwaad. Natuurlijk heel leuk, maar ze vergeten een ding dat je doorzettingsvermogen nodig hebt om zo te kunnen lopen dat je er blijer en vrijer door gaat voelen. Tegenwoordig is ontdekt eke peut wel de voordelen van hardlopen, daarom heen bouwt de peut een mooi therapeutische praatje omheen en binnen zijn de centen. Nee mevrouw de schoenen vallen niet binnen de zorgpolis. Maar ja eenmaal verslaafd aan het loopvirus maakt je dat die ene 100 euro meer of minder ook niet meer uit. Hardlopen is een ware rage aan het worden, dat zie ik in het park waar het soms serieus file lopen is. De Nike start to run kan nauwelijks de aanvragen nog aan. Populaire hardloopwedstrijden zijn steeds sneller uitverkocht. Je kan spreken van een ware loopgolf of eerder gezegd een loop tsunami, deze bestaan voornamelijk uit vrouwen. Zelf wil ik wel een looptsunami teweeg brengen op mijn werk. Daar lopen ten eerste genoeg vrouwen rond die uitstekend passen in deze tweede loopgolf. Daarnaast is het natuurlijk ook leuk goed om een soort van blauwe loopgolf te creeeren.hoe meer blauw in de loopschoenen hoe beter denk ik dan maar. Iegelijk is lopen niet zo moeilijk en iedereen kan het in feite, maar niet iedereen wil het. Dat is jammer, want lopen is zo ontzettend heerlijk, ontspannend en lekker dat je er gewoon niet meer zonder kunt als je het eenmaal onder de knie heb. Hardlopen weegt niet op tegen heerlijke roti of een de beste seks dat is gewoon zo. Zelf motiveer ik mensen graag, maar om mezelf als een goedkope promotor te zien zoals je die in tv spotjes ziet gaat me te ver om de liefde van het hardlopen over te brengen. Ik zal zeggen ga lopen en herleef!!!!!!!!!!!!!!!!!


Amen……..

Geen opmerkingen: