zaterdag 31 maart 2007

FIRE!!!

Vandaag was het weer eens lekker uitslapen, en dat deed wartaal ook tot maar liefst half elf. het gebruikelijk ritueel volgde na het wakker worden. Jannes werdt uitgelaten, senseo werd aan gedrukt en er werder 2 sneetjes brood in de oeroude broodrooster maar oerdegelijke broodrooster gedrukt. Met de koffie ging ik alvast achter de pc, wat nieuws lezen en chatten met het thuisfront. Thuisfront had weer wat leuks te vertellen over de doekoe die ik ga krijgen van de belastingdienst. Maar voor ik het bedrag te weten kwam moest ik er na raden, wel grappig natuurlijk maar na 6 keer raden werd het wel vervelend. Lag ook wel aan mij zelf want begin meestal aan de lage kant met gokken. Maar goed al overpeizend wat ik met het geld zal doen als het eenmaal op de bankrek stond liep ik naar de keuken. Na al het raden had ik wel honger gekregen, en baalde al een beetje dat het brood al weer koud was. Nou het was alles behalve koud, als een stel marsmollows die te lang in het vuur hebben gehangen branden mijn de sneetjes brood als fakkels. De vlammen waren al gevaarlijk dicht bij de keukenkasten. ik hou wel van lekker geroosterd brood maar dit vond ik wel een beetje te gortig. Intussen begon het ook aardig rokerig te worden in huis. Een snelle optreden van mij kant uit moest er voor zorgen dat ik niet al het net verkregen belastingcenten kon gaan besteden aan herinrichting van mijn huis. Dus deed ik heel dom meteen de broodrooster onder de kraan. Terwijl ik mijn broodrooster aan het blussen was zag ik dat de stekker er nog in zat. Wachtend op een kortsluiting die niet kwam trok ik het ding er zelf maar uit. De brand was geblust en er waren geen slachtoffers, en de kamer leek net of er er een bijeenkomst was geweest van de AR (anonieme rokers). Alle ramen en deuren open en de rook trok mooi naar buiten. Zo zie je maar dat een ongelukje wel een in erg klein hoekje ( van de keuken) zit. Na jarenlange trouwe dienst is de broodrooster vandaag afgevoerd, ach weet waar ik nu een deel van het geld aan kan besteden......

Geen opmerkingen: