donderdag 15 maart 2007

Verslaafd!

Ik ben Rogier en ik ben verslaafd, en een mijn verslaving wenst ik niet af te kicken. Wanneer ik dit zal zeggen bij een bijeenkomst van de AA zal men me daar raar aankijken. Gelukkig zeg ik het nu tegen mezelf alleen op mijn slaapkamer. Gelukkig ben ik niet verslaafd aan drank of drugs. Wel ben ik verslaafd aan hardlopen, en dat kilometers lang en het liefst nog marathons. Maar daar schaam ik me totaal niet voor, integendeel ik probeer juist anderen te besmetten met het loopvirus, mag eigelijk blij zijn dat het niet strafbaar gesteld word. Het is eigelijk de lekkerste verslaving die er is, en vaak is het nog beter dan de seks (sorry dames) Wat is er nu heerlijk om na een drukke werkdag heerlijk te lopen frank en vrij, langzaam of hard? Dat maakt allemaal niets uit als je maar loopt toch? Heerlijk ik geniet met volle teugen, en kan zo de hele avond wel door blijven lopen. kijkend naar de andere lopers weet je dat je het zelf niet echt slecht doet terwijl je weer langzaam terug komt van een blessure. Dat het wat langzamer gaat maakt me geen donder uit als ik maar kan lopen

Waar ik echt respect voor op kan brengen is dat er een groep van rond de 16 (ex) verslaafden die op 16 September de marathon van Groningen gaan lopen. Vandaag hebben ze een contract getekend om gemotiveerd te blijven. Dit is natuurlijk een heel goed initiatief en hoop van harte dat deze groep ook daadwerkelijk doorzet. Dat doorzetten getuigd van moed, wilskracht en doorzettingsvermogen. Wanneer ze het einddoel halen hebben ze hun vroegere verslaving voor eens en altijd overwonnen en hebben er een hele mooie voor terug gekregen. Natuurlijk is dit ook een vorm van verslaving, maar wees eerlijk waar zal je het liefst aan verslaafd zijn? Hardlopen of drank of drugs? Als verslaafde hardloper zal je mijn antwoord niets verbazen.ik ben begonnen met hardlopen omdat ik te kampen had met een forse overgewicht. Na veel pijn en moeite is het me gelukt om een andere levensstijl er op na te houden. Dat zal het zelfde zijn bij deze groep, hun leven gaat er zeker door veranderen! Het zal ze niet altijd effe meezitten, maar als ze het doel voor ogen houden gaat het hun vast lukken. Vanuit hier kan ik alleen nog maar zeggen succes!!!!!!

Geen opmerkingen: