zaterdag 17 september 2005

17 september 2005 De drempels overleefd!

Vandaag maar weer es een wedstrijdje gelopen, en wel de zuudhorun, een nieuwe loop van 15 km. Deze loop is in de plaats gekomen omdat een van de andere lopen in het circuit geschrapt is.
Ik had het voornemen het rustig aan te doen ivm Berlijn volgende week. Maar ja wie speedy een beetje kent weet wel dat dat een loze kreet was Samen met mijn kompaan Henk alias kouketer trokken we rond half zes Zuidhorn binnen. Na dat we het gebied rondom de sporthal hadden bewaterd en veilig hadden gesteld gingen we naar binnen om ons vaste nr op te halen. Zag weer alemaal vrijwilligers in een of ander mooi shirt dus was al hele maal in de waan dat ik vandaag shirt 45 zal krijgen Na de afhandeling kreeg ik inderdaad ook weer es een shirt omdat ik 6 stempels had, dus ik zit er nu serieus te overwegen om de kinderen van TOGO elk in een shirt van mij te hijsen.

Maar goed we kwamen er om te lopen, beetje inlopen, beetje ouwehoeren met fietsmandjes enzo Later voegde Jan Koert nog bij ons en de club was wat chat n run betreft compleet. De start ging lekker rustig want zoveel mensen waren er niet. De route bestond uit 2 rondes van 7,5 km. De eerste ronde heb ik afgewisseld met het besproeien van wat struiken onderweg .....
Deze wedstrijd kon ik ook mooi gebruiken om van mijn drempelvrees af te komen, want na het debacle in Appingedam van het zomer, waarvan er nog steeds sporen van te zien zijn op mn knie, had ik toch een beetje een soort van drempelvrees.....
In de route lagen ongeveer 6 drempels als ik ze goed geteld heb. Gelukkig heb ik deze goed genomen en zonder kleerscheuren de race uitgelopen.
In de eerste ronde deed ik het rustig aan, en had ook niet echt een tijd in mn hoofd wat ik zal willen lopen, maar in de tweede ronde zag ik toch dat het wel mogelijk moest zijn om een tijd te lopen die dicht in de buurt van mijn PR zal komen, dus gaf ik wat extra gas. Ik haalde mensen die die mij in de eerste ronde voorbij waren gescheurd.

Ik werd door Harm Noor (de speaker) binnen gehaald, en keek met verbazing op m klokje en jawel een goeie tijd en zelfs een PR gelopen!!!
De tijd van 1:09:15 is een leuke tijd waarvan ik niet had gedacht dat ik hem vanavond zal lopen. De verrassing werd nog groter toen we na afloop geen shirt kregen maar een heuse sporttas! tja een keertje wat anders, alleen de kids in TOGO moeten dan nog effe geduld hebben!

Rogier

Geen opmerkingen: