dinsdag 6 september 2005

6 september 2005 Onder de grens

Vandaag beste mensen, was het voor de thuisblijvers uitstekend weer, met 28 graden gemiddeld was het een heerljke mooi nazomerse dag. Kunnen we wel over een nazomer praten met zulke mooie dagen als deze. Als jullie denken dat ik niets zit te doen met dit soort dagen hebben je het goed mis. Vandaag vond het ik het wel een geschikte dag om mn huis es goed te boenen enzo. Pas daarna gunde ik me zelf een paar uurtje in het park. In het park eigelijk mijn achtertuin valt met dit weer veel te bekijken. De ene dame heeft nog meer de string boven dr broek uithangen dan de ander, en ze hebben (de strings) hebben vaak de uitlopende kleuren. Nadat ik alle kleuren van de regenboog gezien had was het weer nodig tijd om actief te gaan worden met lopen, aangezien het warm en benauwd was deed ik het wat rustiger aan. Na afloop wilde ik nog eten, maar aangezien ik zoveel vliegjes ect binnen had gekregen was ik al vol. Dus de vitamines komen morgen wel weer.

Vanavond hoorde ik las ik ook ergens een bericht dat van de Groningse kinderen 22 procent ervan onder de armoedegrens leven. Dus 22 procent die niet met de nieuwste xbox, mobieltje, gapstar en nikes lopen. Kinderen waarbij bezuindigd wordt op het ontbijt en op het eten tussen te middag, die niet lid kunnen worden van een sportvereniging, en hebben vaker te maken met huisuitzettingen. Bijna een kwart van de Groningse kinderen verkeren in zn situatie waarin de ouders het niet breed hebben en niet alleen in Groningen maar ook landelijk zal wel een soortgelijke trend gaande zijn. Het is eigelijk ongelovelijk dat het voorkomt in een rijk land zoals Nederland, nou ja niets is ongelovelijk want niemand dacht dat de zwarten in New orleans ook niet zo aan hun lot werden overgelaten. Maar ja dan kan je zeggen oo dat is in Amerika niet hier. Maar weet niet of veel mensen het door hebben maar we hollen heel hard Amerika achterna. De rijken worden rijker en de armen steeds armer. De zorg, onderwijs, sociale zekerheid overal wordt op beknibbeld. Straks schaffen ze alles af in Den haag en dan krijg je dat we in een adem genoemd kunnen worden met estland, roemenie. Dan heb je dat 80 procent van de kinderen onder de armoedegrens leven en 20 procent alles hebben wat hun hartje begeert!!!
Tja waar , van welk ver land hebben we dat af gekeken???????

Rogier

Geen opmerkingen: