donderdag 25 januari 2007

Ready or not???

Ben ik klaar voor de marathon in Apeldoorn zondag? Ben ik klaar voor mijn negende marathon? Het lopen gaat lekker dus dan zal je wel denken dat het oke is. De voorbereiding had iets beter gemogen. Nu heb ik het niet over de langere duurlopen want die liep ik eigelijk wel regelmatig, om eerlijk te zeggen 2 keer in de week zeker een halve marathon. Ik zie velen nu denken en waar blijft dan dat griekse godenlichaam? de grieken hebben immers ook de marathon uitgevonden. Iedereen weet toch wel dat de marathon ooit in Marathon begonnen is. Maar goed zelf denk ik dat ik er wel klaar voor ben, al neemt de (gezonde) spanning met de dag toe. Het is en blijft een marathon en een marathon is immers geen vier mijl wat je effe in een sprintje uitloopt. Misschien maak ik me druk voor niets want weet immers wat me te wachten staat. De route heb ik 2 keer grotensdeels gelopen, want in de afgelopen 3 jaar heb ik 2 keer de asselronde gelopen welke een onderdeel is van de Midwintermarathon te Apeldoorn. Apeldoorn is voor mij een beetje een tweede huis, ik heb er immers anderhalf jaar gewoond. Natuurlijk op stand want waar ik zat lag bijna naast paleis het Loo. Een snelle tijd is niet zo belangrijk uitlopen des te meer, want vooral als je daar door het wondermooie natuurgebied mag lopen.

2004

2005


Net nog wat fotos gevonden van de vorige edities waar ik aan mee gedaan heb (asselronde) De fotos zeggen al genoeg denk ik. Zin heb ik er zeker in, en vooral na het lezen van de '' Reisgids voor de midwintermarathon '' en het zien van een diashow van de route heb ik helemaal zin gekregen! Diashow en verhaal kan je vinden op de weblog van Eric http://wegloper.web-log.nl

Hoe het ook mag zijn zondag een ding is zeker ' Boeren die geven nooit op '' (en ik dus ook nooit)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Rogier,

Succes zondag......... en hopelijk is er wat minder wind dan tijdens de Dwars door Drenthe Marathon.

Anoniem zei

Vorig jaar stond ik in de kou aan te moedigen... waar was jij?
Heb jij dit jaar 2303 als startnummer? Vanwege:
2004:2101
2005:2202

Of wordt het 2404 omdat je vorig jaar niet van de partij was? (Was dat niet vanwege hielspoor?)