dinsdag 19 april 2005

18 april 2005 Lieve indiaan

Vandaag is de lieve indiaan geholpen aan zijn gebreken. Toen ik hem kreeg was het al een trieste bedoeling, kreeg hem namelijk in vijf stukken. Kapotte stukken wel te verstaan. Na veel pijn en moeite heb ik hem in elkaar gekregen. Tja ben een semi-suri dus van alles weet ik dus nog niet af. Maar goed in de tijd dat ik niet zo vaak in mijn huis was (laten we zeggen de franse periode) is de lieve indiaan van ellende uit elkaar gevallen. Dus vandaag werdt hij geholpen. Na een lange operatie waarbij houtlijm en klein spijkers in grote hoeveelheden verbruikt worden hangt de lieve indioaan weer vol trots in de kamer. Nu moet ik alleen nog ontdekken wat de betekenis van de lieve indiaan is. Zelf hoop ik op veel voorspoed in de liefde en werk enzo, maar ja dan al ik hem boven mn bed moeten hangen.......
Dus toch maar effe aan wat kenners vragen wat de betekenis er van is. Als de kenners er niet uit komen dan is het gewoon wat ik gezegd heb ...

Zaterdag verjaardagfeest van mijn oom, Ompie werd 60, ging zo genaamd met pensioen maar blijf nog waarschijnelijk tot zn zeventige doorwerken
Feest was leuk, wijntje hier en een wijntje daar. Een visje daar en een visje hier, hier een wijn daar een wijn overal een een wijn. effe dansen. hoe later op de avond hoe moeier ik werd. Tegen drie uur naar huis, onderweg effe de vis eruit gekotst. Tja was me feessie wel.

Vandaag was politiek Den Haag weer in rep in roer ivm de supportersrellen in Rotjeknor, nou ja supportersrellen is ewel een erg verkeerd woord. Tokkierellen of asorellen is betere benaming. Het schijnt dat de doorsnee hooligan gewoon een man is met een gezin met een goeie baan. Ik denk dat ze dan in het weekend hun agressie van de hele week kwijt moeten. Ze kunnen dan beter een uitkering nemen en gaan hardlopen volgens mij is dat rustgevende. Alhoewel ze op zondag ook wel veel rennen, wegrennen voor de ME voornameijk, dus eigelijk zijn ze ook best wel sportief.
Wat ik nu zeg klopt natuurlijk van geen kant, want er is niets sportiefs aan om stenen te gooien naar het gezag, behalve in tijden van revolutie enzo, maar in Rotterdam was geen revolutie gaande dus...
Wat de oplossing is voor dit soort uitwassen? ik zal het bij god niet weten. Er is al van alles geprobeerd en gedaan maar niets helpt, dus zal ik zeggen stop ze voor een tijd in een werkkamp ergens in de veenkolonieen, laat ze daar turf steken en hard werken, leer ze de normen en waarden bij die deze regering zo graag wil, laat ze half uitgehongerd verplicht naar de risicowedstrijd Veendam - Emmen gaan, wedden dat ze dan geen zin meer hebben in lekker knokpartij?
De goedkoopste oplossing is veel voor de handliggende, laat dat soort figuren verplicht een keer per dag rukken! dan zijn ze vast hun energie en lust kwijt om te gaan knokken op de zondagmiddag............

rogier

Geen opmerkingen: