zondag 24 april 2005

23 april 2005 Ich bin ein Berliner

Vandaag was het weer stralend mooi weer, ideaal loopweer zoals men het zegt en mocht het net treffen dat ik naar siddeburen ging om daar te gaan lopen. Daar wordt al sinds een hele poos een leuke wedstrijd georganiseerd namelijk de natuurloop Siddeburen. Samen met mn loopmaatje Henk gingen we richting Siddeburen. Het was al lekker druk. Het lopen wordt steeds populairder dus ook bij plaatselijke wedstrijdne neemt het aantal steeds toe. Vlak voor de start werd er om geroepen dat er meer dan 800 deelnemers waren gekomen. Dus een mooi aantal. Het startschot klonk en speedy en de rest van de 800 hardlopers vlogen weg op naar een pr of gewoon om de wedstrijd uit te lopen. Na 3 km de eerste waterpost wat wel fijn was want in de zo was het goed warm. Daarna kwam voor mij een moeilijk stuk een bospad met allem kuilen en oneffenheden. Gelukkig kwam ik dat stuk goed daar. Een stuk langs het kanaal kwam ik nog wat bekenden tegen. Tja is een kleine wereld het hardlopwereldje. na 7 km stond er iets van 30:35 op mijn horloge, dat was toch wel aardig snel en eigelijk was het te snel in de eerste kms zat ik op 4:20 per km. Dat is toch een beetje te snel vooral wanneer je voor het eerst weer in de warmte loopt. Veel lopers hadden er moeilijk mee. Ik besloot om de race maar lekker relax uit te lopen, in het laatste stuk ging er nog een loper tegen de grond. Nog effe gekeken de EHBO was onderweg dus viel voor mij weinig te doen. Met een beetje schrik in de benen doorgelopen, want je bedenkt dat je zelf daar ook wel kan liggen, maar goed risico van het vak laten we zeggen. Ik zelf kwam wel over de finish in in een tijd van 1:15:07. Geen PR maar ja toch wel lekker gelopen. Na afloop kregen we een shirtje als ik al die shirtjes naar afrika stuur dan heeft iedereen in TOGO een shirt geloof ik. Wat ik me wel afvraag waarom moeten die dingen nu altijd wit zijn????
Maar ja beter iets dan niets toch???

Vandaag ook de knoop doorgehakt wat de najaarmarathon betreft, en jawel mensen het is Berlijn geworden. Bij Keulen had ik tocvh mijn bedenkingen en Berlijn bleek later toch wat beter uit te komen in de planning en met andere te lopen wedstrijden. De marathon is op 28 september net als in 2003 trouwens!
Zal ik straks voor een tweede keer onder de branderburgerthor mogen lopen???? Heerlijk vooruit zicht!!!!!
Ik neem een vilstift mee, als ik bij de THOR ben schrijf er ik daar

SPEEDY WAS HERE !!!!

Geen opmerkingen: