woensdag 20 april 2005

19 april 2005 witte rook!

Wat was ik maandag blij, er kwam zwarte rook uit de schoorsteen van de sinterklasencomitee. Dus ik was helemaal in de veronderstelling dat ze de enige neger van het stel houden uitgekozen tot de nieuwe sinterklaas van de katholieken. Ikke blij want dat was in nog geen 270 pausen gebeurd. Eindelijk eentje die zich in ging zitten voor zijn broeders en sisters in voornamelijk afrika. Maar ja eigelijk was het wel voorspelbaar, de rook was alleen een teken dat ze er nog niet over uit waren wie de nieuwe pope mocht zijn. Wie had ook gedacht dat de enige neger in het spel de baas mocht zijn? Nee juist het vaticaan is al eeuwen de baas, en al die bazen waren toevallig ook allemaal blank. Ik had te vroeg gejuicht het was net als in een slecht film, waarin de enige neger als eerste vermoord wordt. Opeens een dag later komt er witte rook uit de schoorsteen. De paus was gekozen en omdat SBS het gevraagd had hielden ze de naam van de nieuwe paus nog effe geheim, want dat zal meer kijkers trekken. Tussen de reclameblokken werd bekend wie de nieuwe paus mag zijn.

Nou breek me de bek niet open, want die naam he, die, die klinkt aardig Duits. Erger nog het is een duitser hoe erg het ook is, hij is oud (78) en een Duitser. Oud genoeg om de persoonlijke zieleknijper van Hitler te zijn geweest. Verder schijnt hij wel aardig te zijn. Hij heeft nog geen vrouw dus hoezo overblijvertje? en of hij kinderen heeft is ook niet bekend. Wel is bekend dat hij al in het appartement zit van wijlen Johannes de tweede. Wat ik me hierbij dan weer afvraag hoe heeft de familie van de overleden paus het voor elkaar gekregen om zn flat zo snel te ontruimen? Of zal die nieuwe het voor een prikkie hebben overgenomen?

EB I RUBI SCOPIE DOOY???

rogier

Geen opmerkingen: