zondag 23 september 2007

Lieve dushi (13)

Lieve dushi vandaag heb ik een lange dag gemaakt want om half zes ging hier de wakker, want ik ging hardlopen in Amsterdam met mijn werk. De dam tot damloop stond op het programma. Rond 6 uur naar de verzamelplek gelopen, het was dik 40 min. Samen met wat andere collegas gekeuveld tot we in Zaandam waren om daar de 4 mijl lopers af te zetten. Daarna gingen we door naar Amsterdam waar we al rond 10 uur waren terwijl half een de start voor ons was. Ja dush en toen namen het momument in op de dam, en waagden ons aan een korte inspectietocht op de wallen. Daarna begaven we ons in de mensenmassa, want die was er tjong tjonge. In het vak aangekomen waren er zn 2800 collegas paraat, en allen in hetzelfde shirt. Na wat opgedweept te zijn door een of andere zanger gingen we van start. Na een km had ik al wel door dat een snelle tijd er vandaag niet in zat. Maar ja met dit soort grote wedstrijden is genieten het enige woord. Een apart gezicht was dushi toen ik in de IJ tunnel liep samen met al die collegas in gelijke shirts, was een prachtig gezicht. Het weer was warm ik weet niet precies hoe warm maar na 2 km was mijn shirt al drijfnat. Tijdens die eerte kms was het oppassen geblazen want daar waren ze met de weg bezig en er was zoals ik het kon zien maar een strook beschikbaar. Rustig liep ik verder. De km-tijden liepen omhoog, maar had me daar eigelijk al een beetje bij neer gelegd. Het was ook mooi dat ik alleen tussen collega's liep en heel af en toe was plukjes andere lopers.

Na 11 km krijg ik de schrik van mijn leven, er gaat een loper neer, vlak voor mijn voeten. Ik was eigelijk bezig om die man in te halen dus dacht effe dat ik hem aangestoten had ofzo. De beste loper was onwel geworden, er was gelukkig meteen allerlei hulp. Zelf was ik me te pleuris geschrokken en had het effe een tijdje gewoon koud ondanks de wamte. Daarna gewoon weer rustig verder gelopen, veel water enzo. Daarna nog 2 keer opzij moeten gaan voor de ambulances, geen pretig idee en vooral niet als je zelf niet zo lekker loopt. Maar ja ik liep te midden van mijn collegas naar de finisch in een tijd van ruim 1 uur 33. het was mede door de drukte en warmte een zware opgave geworden. Na afloop gegeten en bij gekletst met lui van mijn werk in een speciale tent. Ik vond het een zeer leuk dag ondanks dat ik bijna nog nooit zo slecht gelopen heb als vandaag. Maar ja dushi je weet het, het gaat om het plezier en het deelnemen ervan! Rond half vijf gingen we met de bus terug en rond achten was ik weer in huis. Nu ben ik moe, moe van de lange maar leuke dag. Ondanks mijn slechte tijd ben ik toch in de middenmoot geeindigd zoals je het kan zien aan het gouden poppetje. Dat poppetje geeft mijn finishpositie weer in het deelnemersveld.





Ennu nu dushi heb ik een heet bed en een massage nodig!!!!!!

Geen opmerkingen: