zaterdag 30 juli 2005

30 juli 2005 Dik Trom en zijn dorpsgenoten

Vandaag ging ik dames en heren iets nieuws doen!!! Totaal iets nieuws, namelijk ik ging hardlopen in de bovenste deel van de provincie, en ja dat had ik nog nooooooit gedaan. Om kwart over elf werd ik gehaald door Henk mijn vast hardloopmattie. Samen met hem struinen we heel wat wedstrijden af. Jan Koert ook een van de bendeleden van Chat' n' run liet zich door vrouwlief afzetten bij mijn huis met de woorden voor zes uur thuis!!!!!
We reden via Groningen stad naar Ulrum waar de inschrijving plaats vond, de start was 21,1 km verder op in Lauwersoog. Begraip het maar net maar zo ging het. Na het inschrijven of beter gezegd op halen van mijn vaste startnr begaven we ons naar de kleedkamer, waar de rest van de bende zich had verzameld. De Bende was nu compleet, die bestond vandaag uit: Bertus alias Boco, Henk alias Kouketer, Maarten alias Gagdet, Luis Alias De spanjaard, Iwan alias Iwanowitch, Jan Koert alias Jan Koert en ikke natuurlijk rogier alias Speedy. We werden vriendelijk verzocht in de bussen plaatst te nemen om naar de haven van Lauwersoog gebracht te worden alwaar de start zal plaats vinden. Chatnrunners zijn niet zulke lieverds vooral niet als ze bij elkaar zijn. Er was dan ook als snel keet in de bus, een van de chatnrunners hing tegen de deur aan, en dat mocht niet....... Later ging die ook niet meer open, tja de harde kern was duidelijk aanwezig.

Maar goed we werden gedropt in de haven, waar we eerst wat inliepen, 10 min voor tijd begon het weer vreselijk te regenen zoals het de hele morgen al gedaan had, maar ja we lieten ons niet kennen, mijn gehoorapp ging in een zakkie en ja wel in de regen in het startvak, het startschot hebik niet meer gehoord, maar ja had meteen wel door dat er gelopen werd dus dt scheelde. Opvallend detial was dat er vandaag ook best wat vrouwelijk schoon aanwezig was, dus dat moest wel goed komen met een pr. Na het startschot liepen we na 2 km alweer in de droogte, nou ja droogte, het regende niet meer,alleen we zweten erg. Eigelijk was het vies benauwd, met een straffe wind. Ik zweete me te pleuris, probeerde mn pet wat losser te maken maar die knapte, waardoor ik de rest van de race zonder pet moest uitlopen, en dat in de zon. Gelukkig was de organisatie zo leuk om na elke 3 km een water en spons post in te richten en de dorpskinderen deden hun werk ook naar behoren.

Ik zelf liep effe een tijdje op met een groepje die een lekkere sneheid hadden voor mij, opeens ging een dame er vandoor, waardoor de hele groep uit elkaar viel, een persoon viel kotsend in de berm, hij liever dan ik. Ik had het zwaar ik het moeilijk met of zonder pet zal het wel niet veel gescheeld hebben, de weinige herenscellen werden door de zon weggebrand, ik kon alleen denken aan doorlopen met die hap, dat hielp want kon mooi op een lekker tempo mijn race uitlopen. De tijd van 1:43 ben ik uiteraard niet te vreden over maar ja gezien de omstandigheden was het niet anders.

En daarna???
Toen bleeft het nog lang onrustig in het dorp, want Dik Trom en zn vriendjes gingen de plaatselijke en enige cafe in, waar je nog voor een hele schappelijke prijs aan de bier kon.!
De bendeleden probeerden elke met hun gelopen tijen te overtreffen, daarbij kwamen we al snelachter dat ik de snelste senior was op de halve marathon.........
Op naar de volgende!!!!!!!

Bigin fu waka, a no lon????

Rogier

1 opmerking:

Anoniem zei

Tja mannen onder elkaar!