dinsdag 5 juli 2005

4 juli 2005 Voor een dag rijk

Vandaag was het een echte bijzondere dag, ik weet zeker dat ze bij de bank effe in de ogen hebben gewreven van klopt dat wel??? Tja het klopte inderdaad, voor een paar uutjes weliswaar maar toch. De gemeente had namelijk wat doekoe gestort zodat ik mn gehoorapp kon gaan betalen. Omdat die dingen van alles kunnen en ik er eventueel er goed mee kan horen waren ze aan de prijzige kant, erg prijzig laten we het daarop houden. Nadat het gedeeltelijk door het ziekenfonds was vergoed was het nog steeds errug prijzig. Toen ik vanmiddag op mijn bankrekening ging kijken spookten er allerlei gedachten door mn hoofd, want was vlak door voor langs een reisbureau gekomen. Suriname was er in de aanbieding, rondreis door Zuid-Amerika en een mooie reis door Zuid-Afrika daar kon ik uit kiezen met het geld wat ik op dat moment nog bezat. Even dacht ik er aan om een enkeltje te kopen naar Suriname en daar politiek asiel aan te vragen, want als schrijver heb je geen leven in NL, Hopende maar dat er niet zn iemand zit als Verdonk die je meteen vast zet en op de eerste boot weer terug zet. Heel even stond ik daar voor het reisbureau met een hand op de kurk klaar om naar binnen te gaan om dan vanavond nog te vertrekken. Maar ineens trachte mijn gezond verstand te gaan werken wat voor deze keer ook nog eens lukte ook! Eigelijk was het die hoogblonde juffie die me terug bracht uit mijn overpeizingen want al die tijd hield ik de deurkurk vast en zij moest zonodig weer es naar Benidorm......
Ik dacht aan de gevolgen van mijn daad, een internationale opsporingsbevel die aan alle gehoorwinkels in de wereld verspreid zal worden, een boze ma en een nog bozere buurvrouw. Die gingen me zeker weer halen ook al moesten ze de ocean er voor overzwemmen. Dan heb ik toch nog liever de CIA of Schoonenberg achter me aan. Tja een leven in Brokoprondo lijkt me ook niet alles, dus ging ik met lood in de schoenen achter mn pc, om de betaling via het internet rond te maken. Echt waar het was een heeel vreemd gevoel dat je op een druk op de knop van Groen naar Rood gaat!

en toen bleef het nog lang onrustig in mijn hoofd..............................................................................

Rogier

Geen opmerkingen: