woensdag 6 juli 2005

5 juli 2005 Jehovas van de straat

Iedereen kent ze wel, je wordt er door lastig gevallen wanneer ze het maar willen en wanneer het jou nooit uitkomt. Zo liep ik vandaag door de Koopgoot van Groningen, ja de herestraat dus. Dat is de winkelstraat met alle bekende shit van Nederland erin. Zoals trendy Blokker, hema en weet ik veel nog meer. De orgelman staat er ook vaak mn zn orgel te zwaaien en denkt dat na al die jaren nog leuk is. Waarschijnelijk is hij na al die jaren doof van geworden. Maar goed ik liep er om wat dvds te scoren. Aan het begin van de straat komt er een op me af, een jongedam, ze lacht heel geil. Dus ik denk dat wordt nog leuk. Maar ineens zie ik dat ze ook een volkskrant in dr handen heeft en ja hoor Meneer kent u misschien de volkskrant???? en weer was er een ilussie weggenomen. Tja vrouwen komen tegenwoordig niet meer als bijen op stroop op me af, en deze maand wordt ik alweer een jaartje ouder hehehe. Om van al het geouwehoer af te zijn zeg ik NO comprendo! en laat haar es met een ilussie achter......
Ik heb nog geen 10 meter verder gelopen of er komt iemand van fight Aids Now, das ie een goeie doel maar ja geef al best veel aan goeie doelen dus vandaag maar niet. Intussen heeft de hartstichting me ook al gevonden, maar daar was mijn antwoord ook NO COMPRENDO, nu was ik bot want dit keer was het een jonge puistigere ventje. Nadat ik halvewege de Herestraat was het weer raak mang, dit keer van help de asieldieren de zomer door actie van de dierenbescherming, en errug hoor die lui zijn fanatiek haast extreem. Dat soort geitenwollenfiguren lopen vaak jaren achter, want bij hun is het zo zeg maar NEE dan krijgt je er twee, dat was in de vorige eeuw een reclame spotje met Bart de graaf. Met een Nee lieten ze zich niet afschepen, maar meneer heeft u zelf geen huisdieren of meneer moet u dit poesje es zien! NO! dat mens was te erg lelijk dus ook geen poesje van dr zien. Dus ik rende snel weer verder en vluchte de Blokker in. Na een half uurtje tussen de dvds te hebben geneusd probeer ik om me weer veilig door de herestraat te begeven. Nou ja ik had nog maar 5 stappen gezet of ik werd bijna omver gefietst door iemand die haast had! Nou toen ik dacht van hehe ik heb alles gehad voor vandaag komt er een gozer op me af, netjes gekleed. Ik dacht oo vast een zwerver die een euro komt vragen voor het slaaphuis, het is niet zo gek dat ik het dacht want de zwervers lopen er in Groningen tegenwoordig met de zwerverskaper, en washok er aardig bij. Maar nee deze jongeman was van iets anders. het is altijd wel bekend dat ze er de zwakeren er uit pikken op straat en daar een hele verhaal tegen zitten te lullen, en zo bepaald zwak voelde ik me niet. Toen deze jongeman zn mondje opendeed wist ik het meteen al. NEEEEE ik wil niet bekeerd worden, ik voel me gelukkig ondanks alles, ik voel me blij en vrij en ik voel dat ik LEEF en nee heb niets extras nodig om me gelukkiger te maken, nou ja doekoe maar ja dat kan hij niet geven. Maar goed omdat ik iedereen in zn waarde laat liet ik hem zn gebed uitspreken.

Na vijf minuten had ik er genoeg van want wilde nog dvds scoren, NEEE NEEE en nog es NEEE
Ik wordt never, never lid van de ECI!!!!!!!!!!!!!

Rogier

Geen opmerkingen: