donderdag 7 juli 2005

6 juli 2005 De poemamania

Al weken houdt een spookverschijnsel de gemoederen bezig op de Veluwe, een van ons mooiste natuurparken/gebieden. Verschillende mensen hebben hem gezien en er zijn vage fotos van hem gemaakt, dus daar uit kan ik opmaken dat de poema in kwestie niet zo fotogeniek is. Er hebben zich al allerlei club en jagers zich mee bezig gehouden omdat beest te vangen danwel te doden. Maar het is nog niemand gelijkt, teminste er is nog niemand geweest die het kon navertellen dat hij oog en oog met de poema heeft gestaan. Ik zelf denk dat het spoekoe verhalen zijn, gewoon van dronken dagjesmensen die aan het fietsen waren of een stel blinden van het L00-erf die er toevallig op survivaltocht waren. Die fotos hoor ik jullie weer denken tja dat kan ik heel simpel verklaren wel es gehoord van photoshop? Al met al gewoon bangmakerij, ik hoorde een of andere directeur al roepen van dat hij er waarschijnelijk al jaren rondspookt. Want in 1901 hadden ze hem ook al gezien en in 1940 heeft dat beessie in zn eentje 2 weken stand gehouden tegen de duitse overmacht. Dus lariekoek, het monster van Loch ness heeft ook nooit bestaan, en het spook van het slochterbos al helemaal niet. We hebben alleen echte monsters maar die zitten in Den Haag en daar gaat dit verhaaltje niet over.

Ik heb zelf er mn eigen theorie over, nameljk het is zo dat die poema gewoon een verzinseltje is van een bij mij bekende hardloper, want het is wel erg verdacht dat hij sinds dat beestje in het nieuws is ook een na de andere pr loopt heeeeel vreemd. En nee geef niet prijs wie die hardloper zal zijn, want dat zal die Dick Heuvelmans wonende in Apeldoorn vast niet zo leuk vinden dat ik zn trainingsgeheimpje verklap. Misschien is het ook wel een reclame stunt van de kledingmerk Puma, die een of andere nieuwe hardlooplijn op de markt brengt en dat ze daarom een of andere poema hebben opgeduikeld en los hebben gelaten. Het is waarschijnelijk wel een vegatarische poema want tot op vandaag zijn er nog geen sporen gevonden van aangevreten wild. Als dat zo is dat het beessie vegatarisch is kunnen ze beter wachten tot zn tanden door gebrek aan ijzer uit zn bek vallen dan is het net een poes. Zal ik jullie es vertellen het is gewoon een poes! Dus mensen ga lekker kamperen op de veluwe of bij de boer (als je later schaatser wilt worden), het is toch fake! en als je hem onverhoopt toch tegen komt hoop ik voor je dat je je loopschoenen aan hebt...................

PS: als die nou toch echt bestaat moeten ze ene H. Bakker te Slochteren maar es bellen, die schiet op alles wat beweegt en missen doet die nooit is me verteld.


Rogier

Geen opmerkingen: