zaterdag 18 november 2006

Extreme Sintgedachten

Is Sint een extremist? Met die baard en bijna alles verhullende klederdracht zal je het wel haast gaan denken. Wat zeker extreem genoemd mag worden is het gedrag van de gemiddelde Nederlander. We (die sint vieren) geven met zn allen zoveel geld uit dat je er misselijk van wordt. Bij sommigen ligt er voor honderden euro’s aan cadeaus in de mand. Dat is niet nodig, want je kan het net zo gezellig hebben als je voor 15 euro iets krijgt van de ‘’ Sint ‘’ Maar goed ik kan genoeg andere dingen bedenken wat we met al dat geld wat er wordt verspild aan Sinterklaas kunnen doen. De lege magen in Afrika bv wat vullen en om bij de Sint te blijven kan er met dat geld genoeg Pieten worden vrijgekocht. Ik zelf krijg altijd een vieze smaak in mijn mond als ik die boot met de sint en zijn knechten zie aankomen. Die pieten doen heel leuk, ja ze moeten wel want ze worden door sint onder schot gehouden met zijn staf. Amistad denk ik dan meteen aan, gevangen genomen in Afrika en onderweg op de boot klaar gestoomd om de rol van zwarte piet te spelen. Die pieten met de roe houden de anderen onder de duim en zijn gewoon verraders van het eigen volk, maar die heb je overal.

Waarom komt de Sint nog altijd gewoon met de boot en waarom niet met het vliegtuig?. Zijn knechten kan hij toch met de boot laten gaan als hem dat te duur wordt? Om het geld hoeft hij het niet te laten maar ik denk dat er andere factoren meespelen. De sint lijkt namelijk een extremist met zijn lange baard en zijn alles verhullende kleding. Vergelijking met Bin Laden is zo gemaakt, beiden een baard en beide bezitten veel geld. Ik denk trouwens dat de pieten zo alleen op een boot niet eens Nederland binnen komen. Dat zal een grote nachtmerrie voor Verdonk zijn zo vlak voor de verkiezingen en waar laat je ze zo snel. Bootje laten zinken is natuurlijk een optie maar ja dat zal de Sint niet echt kunnen waarderen. Dus deze zwarten maar gewoon doorlaten denkt Verdonk. Is voor haar wel te hopen dat Hirsi Ali zich niet verstopt heeft op die boot, want dan is het uitkering aanvragen na 22 November. Misschien is de Sint gewoon bang voor de 100% procent check op Schiphol. Ben ook erg benieuwd wat er gevonden wordt als ze sint effe goed gaan controleren. Waarschijnlijk niets anders dan schimmels en platjes maar ik vindt dat ze toch het zekere voor het onzekere moeten nemen. Maar ja hij is nu in het land en alle verloven zijn ingetrokken. Nederland is op zijn hoede, en het losgeslagen koopvee dendert de winkels bij langs. En ik tja ik ga zo maar eens wat pepernoten scoren………………

Geen opmerkingen: