zaterdag 11 november 2006

Verwend

De gemiddelde Nederlandse kid is door en door verwend. Ze vreten zich rond bij de tv of bij de nieuwste nitendo. Bewegen is voor hun iets wat moet en dat proberen ze zo min mogelijk te doen. Krijgen ze een keer de kans om aan voldoende beweging te komen laten ze het afweten. Ik heb het nu over Sint Maarten, jawel Sint Maarten er is hier geen kid aan de deur geweest en dat terwijl ik de pedopartij niet heb gesteund dus ze konden hier gewoon komen zingen. Dat is voor hun schijnbaar te veel moeite. Waarschijnelijk is van te voren uitgedacht welke wijken zouden worden aangedaan. Wijken met voldoende snoeppotentie, dus in simple taal wijken waar dus veel te halen valt. In mijn wijk valt al jaren niets te halen. 80 procent bestaat uit student, die vooral op een zaterdagavond toch weg zijn en de rest bestaat uit zonderlingen, uitkeringtrekkers en mensen met een lowbudget. Vreemd genoeg kan ik mijzelf niet plaatsen onder de eerder genoemde doelgroepen. Maar goed ik had dus ter goede trouw heel wat lollys gekocht, in de hoop dat er wat kids aan de deur zouden komen bleren. Maar ja een beetje kid met zakelijk inzicht laat mijn wijk links liggen, en dat gebeurde dus ook massaal. Rond 20 uur heb ik bedacht als er een kid aan de deur komt daar mieter ik de hele schaal met lollys in de zak of dat kind het wil of niet. Maar ja er kwam niets! Waarschijneiljk kwam het doordat het slecht weer was en dat de nieuwste x-box (deel 3 geloof ik) op de markt is gekomen. Dat maakten ze effe een dag voor Sint maarten bekend! Wat moet ik nu met al die lollys? Zelf zuig ik ze niet, dus zal ik familie, collegas en ander verwanten er vanaf morgen er mee verblijen.

Een ding weet ik zeker volgende jaar gaan mooi de gordijntjes dicht en de lichten uit.............

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik DAcht Als Dushi Zijnde FF te Reageren :-D.........Je weet wat ze zeggen, Honger maakt rauwe bonen zoet :-P, St Maarten Was VRESELIJK KOud, En Ik WEET Heus WEl Wie Inge is...Voor de rest........ik spreek je laters wel

bye byeeeeeeeeeeee

Rogiers wartaal zei

Hahahaha dacht meteen welke inge, enge inge? Misschien was dushi jaloers maar nee je bedoelt Inge de B :) :)

tja wordt tijd dat ik wakker wordt en ga lopen ....