zaterdag 4 november 2006

Thuiswedstrijd

Ik als allerlaatste weg................................

Vandaag liep ik pas mijn vierde wedstrijd van het jaar, dit werd een heuze thuiswedstrijd namelijk de plantsoenloop in het Noorderplantsoen. Het noorderplantsoen wat sinds jaren door mij is toegeeigend als MIJN TUIN. Zn grote tuin maakt altijd indruk op de meiden, wel vragen veel zich af wat al die mensen in de tuin doen. Maar goed 2 uur was het start en die was best uniek te noemen want ik ging als allerlaatste over de startstreep, en dat was in mijn hele loopleven nog niet voorgekomen. Al gauw bleek dat het een grote vergissing was. Natuurlijk ben je dan de eerste ronden bezig met mensen in te halen op de smalle paden. Daar liet ik me niet door van de wijs brengen, want er moest zowiezo voorzichtig gelopen worden. Door de regen en vallende bladeren was het toch uitkijken geblazen. Sommigen deden het niet en lagen al snel aan de kant met een dubbelgeklapte voet. Maar ja ik kan mijn tuin, dus weet ik waar ik goed moet uitkijken en waar de valkuien van de tuin zijn. Na de eerste ronde vondt ik het wel welletjes en begon wat aan te zetten. Dat je als allerlaatste start houdt in dat je de hele wedstrijd mensen aan het inhalen bent, zelf wordt je het niet of nauwelijks. Het noorderplantsoen kent een paar flinke bulten, en er is eentje die met kop en schouders boven uit steekt. Het is mijn alp du huez, het is een bult die zich niet zomaar gewonnen geeft. Elke keer heeft hij of zij weer onverwachte verrassingen in petto. Eigelijk op een strenge vorstperiode na is het elke keer anders, maar ja dat mag de pret niet drukken vindt ik. Wel vindt ik dat deze bult een echte naam mag hebben. Heb er genoeg in mijn hoofd, maar lieve lezertjes hebben jullie nog een goed idee????/ dan hoor ik het graag. Oja zal bijna vergeten dat ik de wedstrijd nog uitgelopen heb, die 7 km werd in een rustig tempootje afgewerkt in dik 35 min.

Geen opmerkingen: