donderdag 16 november 2006

Vriendjespolitiek


De aanloop naar de verkiezingen aanstaande woensdag is iets wat men niet zo snel zal vergeten. De helft van de politici zit op internet op zoek naar zieltjes, we zullen zien of ze er na 22 november nog steeds als '' Mijn vriend '' op de lijst staan. Tja ze wilden perse mijn vriendje worden heb iedereen dan ook geaccepteerd behalve jpb. Ze sjouwen bijna alle programmas af en ineens weet heel Nederland weer wie Rouvoet, Bos, Femke en Rutte zijn. Bureau voor zinloze tijdbesteding van M. de Hond komt nu bijna elke dag met een nieuwe peiling. Jaja iedereen weet dat als je net een stuk rotie in je mond propt en de phone gaat dat het Maurice is. De beste man zegt dat hij betrouwbare onderzoek doet, maar mij heeft hij nooit iets gevraagd. Hoe betrouwbaar is het zn onderzoek dan als je 400 huismoedertjes en andere etende medelanders vraagt waar ze op stemmen? Ik denk niet zoveel, maar ja de poppenkast is best wel leuk. Rechts gaat er vanuit dat ze na 22 november nog gewoon in het kabinet zitten en links keuvelt gezellig samen onder het genot van een flink pot bier. Tja deze winter gaat in alle opzichten zeer heet worden. Wanneer Cda onverhoopt nog de grootst wordt en de VVD in de politieke kelders is gedukeld met wie moeten zij ooit een formatie vormen? Misschien wel Cda-vvd-lpf-eennl-nltransparant-gruppewilders en om toch nog aan de krappe meerderheid te komen van 76 zetels doet Partij voor de dieren ook nog eens mee. Of wordt het toch een linkse regering? eentje van SP-PVDA en GL? dat zal wat zijn Nederland in klap Sociaal en volgens anderen weer arm maar ja je kan maar een ding tegelijkertijd willen toch?

Een ding weet ik zeker ik ga stemmen!!!!!!

Geen opmerkingen: