woensdag 15 november 2006

Gehoord worden

Oo wat hoort mijn oor? Nou op dit moment niet zoveel of beter gezegd heel anders. Heb een leenapp want de mijne begon raar te doen. Dat heb je soms met stereoapp. Het is wel effe wennen want ik hoor nu geluiden die ik anders nooit hoorde, of anders hoorde. Na morgen is dat weer voorbij en heb mijn vertrouwde geluid weer in. Dat hoop ik tenminste want dat juffie was wel erg optimistisch bij de hoorspeciaalzaak. Ik draag ze nu al 29 jaar en dat met veel plezier. Eigelijk weet niet beter ben er mee geboren en ga er waarschijnlijk ook mee dood. Ben eigelijk wel benieuw als ik later dood ben wat mijn nabestaanden dan met die dingen gaan doen. Brengen ze hun terug naar de leverancier zodat ze er nog wat doekoe mee kunnen scoren of houden ze die als aandenken. Mij maakt het dan geen fuck uit maar het liefst zal ik dan willen dat ze dan naar een of andere dove Afrikaan gaan. Nu volgt de rest van mijn testament.. Grapje hoor daar zal ik jullie niet mee gaan vermoeien, maar eigelijk is het wel een goed idee om het op de world wide pret te zetten.Zo is iedereen meteen op de hoogte. Wordt ik eens door een bus geplet tijdens het hardlopen, dan ga je effe online en je weet precies wat er gedaan moet worden. Klinkt erg luguber misschien maar handig is het zeker.

Wat ik mij ook heb zitten af te vragen, of dat kwik wat er in die batterijen zit niet schadelijk is voor mijn brains. Misschien praat ik daarom wel zoveel, om het te testen zal ik die dingen een hele tijd niet moeten gebruiken en dat zullen een boel mensen vast niet erg vinden. Nee dat lijkt me niet handig, want dan moet de muziek elke dag nog harder en dat zullen de buurtjes hier niet echt waarderen. Nu we toch over horen hebben, wisten jullie dat Groningen vandaag een wereldprimeur heeft? Nee he? Is ook wel logisch want Groningen komt alleen op de voorpagina van de telegraaf als de FC met 7-1 verliest. Nu lopen we eens voor op het ‘’ westen ‘’ en geloof me dit zal niet de laatste keer zijn. De bewakingscamera’s in de binnenstad hebben oren gekregen, super oren want ze registeren angst en agressie. Dat is hartstikke mooi natuurlijk want zo houden we die boeren uit de provincie e.o. die in het weekend in de stad lopen te zieken in de toom. In het begin zullen natuurlijk veel dronkemannetjes en dronken studenten als een soort van grap proberen het luisterend oortje te activeren. Maar ja als het nieuwtje eraf is gaat dat ook wel over. Ik hoop dat de mensen in de meldkamer een talenknobbel hebben. Het is namelijk moeilijk om onderscheid te maken tussen normaal praten en schelden in het Papiamento of Sranantongo. Tja want Anti’s en Suris praten bijna allemaal erg luid. Wat ik me ook afvraag is hoe het zit met mensen die pleinvrees of ander soortig van angst hebben en er al dan niet op therapeutische basis langs het oortje lopen? Wat zal er dan gebeuren? Staan dan in een mum van tijd al mijn collega’s op de grote markt? Een ding weet je dan zeker z n persoon komt er nooit en nooit meer weer en koopt gewoon zien pindas bie de Spar *


* = Gejat van Rooie Rinus en Pe Daalemmer

Geen opmerkingen: