dinsdag 14 november 2006

Herfst (en winter) afgelast!!!!

De takken tikken zachtjes tegen het raam, en de laatste gevallenen onder de blaadjes van de bomen proberen via de voordeur een veilig heenkomen te zoeken. Maar dit ook het enige iets waarbij je eventueel een herfst gevoel door kan krijgen. Je kent het wel zn gevoel van moeheid, verminderde lust in alles en je kijkt effe wat vaker richting de Martinitoren. Niet dat ik daar last van heb maar er schijnen veel mensen last te hebben van de jaarlijkse herfstdepressie. Ik denk dat ze het voor dit jaar overslaan, want met tempraturen van rond de 15 graden kan je toch geen herfst noemen? Sint en zijn Pieten komen zaterdag al aan in Groningen. Man wat heb ik een medelijden met die sint, want wat zal hij zweten onder dat dik pak van hem. Natuurlijk mag ik de pieten niet vergeten, volgens mij loopt het smink na half uurtje stad al over de knieĆ«n. Een vriendin uit Suriname belde me nog van de week, ze vertelde me dat ze medelijden met mij had omdat het nu hier weer zo koud is. KOUD??? zei ik tegen haar, mang we lopen nog net niet in de korte broek en de kachel heb ik hier nog maar 3 avonden aan gehad. Dus hoezo koud? Toen moest ik met haar medelijden hebben want grote regentijd 2 stond in Suriname op het punt te beginnen en met groot bedoel ik dan ook groot!. Ik weet wel zeker als de klimaatverandering zo door zet dat we over vijf jaar zonvakanties hebben en niet van hier naar Spanje ofzo maar van Suriname naar Nederland. Ik hoop dan wel dat die Verdonk weg is want anders komt er bijna geen srananees binnen om van de zon te kunnen genieten. Maar ja dat is over 5 jaar maar kunnen we er wel zo blij om zijn? Natuurlijk ben ik blij als ik wat dames in zeer korte rokjes buiten zie lopen, en natuurlijk ben ik blij dat er nog terrassen open zijn half november. Straks met kerst met korte broek bij de kerstboom en pa die buiten met nepspuitsneeuw druk is om toch maar een beetje het kerst gevoel te krijgen. Maar hoe komt het? Juist het komt door ons! Wij met zn allen draaien de aarde een poot uit. Dat gaat net zo lang goed tot de aarde zegt dat het genoeg geweest is. Tja en dan krijg je die '' Noahs ark'' taferelen die eeuwenlang nog na verteld worden. Balkenende als stuurman en Verdonk als een soort selector die van (bijna) elke ras een v’tje en een mtje meenam op de boot. Op die boot was er genoeg wijn en ander lekkere dingen om er tig jaren op vol te houden. Maar ja net als met de aarde ging het met die boottocht ook mis, er kwam ruzie op de boot door en daardoor werd er een ijsberg geramd. Dit klinkt wel een beetje te bekend he! maar ja zo gaat het verhaal nu eenmaal en ik weet niet beter want ik zat op die boot..........

Geen opmerkingen: