vrijdag 10 november 2006

Neks no fiets!

Als semisuri kijk ik natuurlijk altijd op de vrijdagavond naar Raayman is laaaaaaat! Ik kijk bijna altijd en soms laat ik er een afspraak met dushi door schieten. Die man is goed leuk en legt zijn vingertje op de gevoelige plekjes van onze samenleving. Nou ja beetje overdreven gezegd misschien maar hij doet meer dan een Wouterse Bos vindt ik. Als Raayman (al dan niet als tantie sien) de politiek in zal gaan heeft hij mijn stem! Maar dat zal hij noooit doen want dan kan hij niet zijn programma meer doen, en als dat wel zal kunnen wordt de naam van zijn programma omgetovert in Raayman slaaaaaaapt!. Maar goed waarom ik Raayman ter sprake breng hier is niet om voor hem reclame te maken, dat zal hij wel willen maar nee. De reden is dat hij de mond vol had over Surinaamse en Antiliaanse vrouwen die niet fietsen. Dan heb je bij mij meteen een punt want ken er veel sma en dushis en de meeste er van vertikken het om te fietsen. Van die Dushi uit Fryslan (prominent aanwezig op deze site) weet ik dat ze fiets, ze moet ook want het openbaar vervoer is frysland is net zo ver ontwikkeld als die van Angola. Waarom de rest niet fiets blijft natuurlijk de vraag. Wartaal ging op onderzoek uit, en de resultaten mogen als schokkend worden ervaren. Eerst dacht ik dat ze gewoon niet durven op snelle fiets te stappen, maar ja dat idee is wel erg achterhaalt want we leven immers in 2006. Misschien ligt het wel aan de inburgering van de dushis en smaatjes. Maar in een fietsstad als Groningen waar de fietsers de baas zijn kan het gewoon niet anders dat ze daarin goed ingeburgerd zijn. Velen gaan met de bus terwjil ze op de fiets er sneller zullen zijn, dus om de tijdwinst is het hun niet te doen. Slapen in een overvolle stadsbus is zeker geen optie, want je moet dan om je tas denken en in zn benauwde bus ga je echt niet effe snel je ogen dicht doen. Voor je het weet heeft een of andere Boeroe je tas genomen. Ze zijn te lui dacht ik daarna, en dat is natuurlijk een stomme gedachte, een generaliserende gedachte, die mij naast Verdonk en Wilders zet. Dat spijt me natuurlijk want de meeste die ik ken trainen vele uurtjes in de sportschool om hun bil te trainen. De werkelijke reden dat ze nooit fietsen is het feit dat hun fiets te vaak gejat wordt, aangifte doen kost teveel tijd en ergernis dus kiezen ze voor zekerheid en gaan gewoon bussen! Tja soms zit de wereld logischer in elkaar dan men denkt..........

Trouwens wisten jullie dat na Raaaayman is laaaaaaat WARTAAL opkomt? Nee het is geen joke! dus gewoon kijke naar WARTAAL on TV op vrijdag rond de klok van half 12.

Fiets of loopze!!!

Geen opmerkingen: