dinsdag 29 november 2005

29 november 2005 Een kapot ruitje

Voor een paar weken terug was er veel te doen om het raampje van minister Verdonk, eerst werd er met veel bombarie aangekondigd dat het om een aanslag ging en de kamer beschoten was, gedacht werd vanuit het gebouw van Ministerie van Justitie. Veel sensatie, de Telegraaf ging meteen al uit dat het werk was van ALi B, C of Z kies zelf maar. Er werd zelfs nog zachtjes gedacht aan een complot van Donner die graag wat foutjes wilde wegwerken. Maar nee, een paar geruchten en weken later blijkt dat het zeker niet om een aanslag ging. Ik heb hier mijn eigen kijk er op.

Op een avond wanneer de duisternis zich al meester heeft gemaakt van het Haagse binnenhof zit een zekere Verdonk nog steeds te zwoegen en te zweten. Voor vandaag wil ze nog haar doelstelling halen. Ze zet kruisjes op een lijst met namen, nee het is geen schindler list. Het is een lijst van asielzoekers die ze graag wil uitzetten, het kruisje komt achter een gezin uit Kosovo, een dokter uit Iran, een journalist uit Algerie, een bijna gestendige vrouw uit Nigeria en wat Chinezen. Ze kruisde maar aan, tot ze zag dat veel mensen toch een goeie reden hadden om hier te mogen blijven! Kwaad en boos keek ze voor zich uit, hoe kon ze nou haar doelstelling halen om per dag 100 de grens te wijzen? Dit ging voor vandaag zeker niet meer lukken. Ze zal afgaan bij JP en bij die andere kerels. De klok sloeg 12, en met een luidkeelse GODVERDOMMe gooide ze haar gouden pen weg, deze had ze gekregen in een tijd dat het uitzetten nog zonder pardon ging en lekker vlot verliep. Met volle kracht kwam de pen tegen het raampje aan. Het gevolg mag duidelijk zijn een barst. Hierop barste ze in een hysterische huilbui uit, de jongens van de beveiliging kwam op het huilen af. Nou de rest mag bekend zijn die jongens hadden op hun opleiding geleerd hoe je van een mug een heuse Afrikaanse olifant maakt dus naast een brand, ketchup en spuug was er een nieuwe rel geboren.

Zal ze haar nieuwe kamer mogen behouden?? of gaat ze voor straf op zolder????

Rogier

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Als Verdonk nou een man was geweest, was hij dan ook in een hysterische huilbui uitgebarsten?

Nee, bedoel er verder niets mee... ik vraag het me alleen maar af.

Rogiers wartaal zei

Hmmm, nou bij mij maakt het niet uit of het een man of een vrouw betreft, had ik het over Donner gehad dan had ik er neer gezet iets in de trant van een hysterische jankparty.

Anoniem zei

volgens mij is ze ook een kerel!