maandag 3 juli 2006

3 miljard

Vanavond kwamen de overburen langs, nee niet zomaar. Mijn lamellen zaten zo lang de hitte Nederland overspoeld al potdicht. Ze dachten dat er iets te halen viel, tot grote teleurstelling van de overbuurman deed ik gewoon open. Hierbij moet ik wel opmerken dat de dood buurman zijn werk is dus zo vreemd is het niet dat ze meteen komen loeren. Na wat gemoi gingen weer naar hun kant. Intussen was ik aan het balen, ben namelijk bezig verkouden te worden, ja verkouden met dit weer!!! Dat is voor mij net zo onlogisch wanneer een ijsbeer zijn kop verbrand in de zon op de noordpool. Maar ja toch is het zo en probeer voor morgen alle verkoudheid en andere troep uit mijn kop te krijgen. Ik heb nog weinig tijd want om half 2 begint de diploma uitreiking van mijn zus(je). Ben in alle staten, want die verkoudheid moet echt weg zijn morgen en erger nog is dat ik niet eens een goeie broek meer in de kast heb liggen. Gewone spijkerbroek is uit den boze, en niet omdat iedereen daar waarschijnlijk een pak zal rondhuppelen. Ik denk dat er geen een in driedelig pak rondt loopt,want SPH wordt voornamelijk bevolkt door geitenwolkensokken figuren. Ja mijn zus is er ook zn eentje, drinkt alleen maar thee enz. Maar dat geeft niet, het moet namelijk een gedenkwaardige dag worden omdat mijn zus de eerste in de hele familie is die überhaupt een HBO opleiding afgerond heeft en waarschijnlijk heel lang ook de enigste zal blijven. Zoiets vier je natuurlijk niet in je spijkerbroek Misschien ga ik wel in een korte broek met een hempje van basketbalclub Capitals om te shockeren, maar ja heb nog wel effe om daar over na te denken.

Na de diploma is er ook nog tijd voor een hapje en drankje, drankje gaat er altijd wel in al duurt het daar niet zolang. Dat hebben ze denk ik alleen maar gedaan om te voorkomen dat familieleden van de geslaagden daar tot in de kleine uurtjes staan te zuipen en te lallen. Een hapje wat er in overvloed zal zijn durf ik haast niet te nemen, vooral niet toen ik vanmorgen hoorde dat wij in ons kleine landje jaarlijks voor 3 miljard aan eten de vuilnisbak in mikken.. 3 Miljard!, geef elke aardbewoner 50 eurocent heb je hebt nog over. We moesten ons gaan schamen, met die 3 miljard kan je veel leuke dingen mee doen. Voor die 3 miljard kan heel Afrika gaan tafelen en ook niet een beetje ook. Die kinderen daar krijgen dan een bolle buik van het eten ipv voedsel en vitaminetekorten. Na een paar jaar sterven daar de eersten dan door vetzucht in plaats van de honger. Het is een aparte wereld, daar gooien ze nooit wat weg omdat er niets weg te gooien valt. Je zal hier haast alle containers bij langs gaan het eten inzamelen en dan verschepen naar de ergste hongergebieden. Als je er aan wilt verdienen loop je na een jaar al aardig binnen, maar er aan verdienen is verwerpelijk maar voor goeie God spelen niet. Daarom begin ik meteen morgen tijdens het hapje en drankje maar meteen met inzamelen….

Geen opmerkingen: